تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۱۱۴۳۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار نهبندان:

تفاهم نامه ۲۷۰ میلیارد تومانی برای برق رسانی به معادن شاهکوه نهبندان منعقد شد

می متالز - بیکی؛ فرماندار نهبندان با بیان اینکه تفاهم نامه برق رسانی به شاهکوه مابین استانداری خراسان جنوبی، توانیر و ایمیدرو منعقد شده است، گفت: این طرح بزرگ ترین پروژه در حوزه معادن با ۲۷۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری بوده که به زودی آغاز می شود.
تفاهم نامه ۲۷۰ میلیارد تومانی برای برق رسانی به معادن شاهکوه نهبندان منعقد شد

به گزارش می متالز، مجید بیکی با اشاره به محرومیت های نهبندان بیان کرد: اگرچه طی دو سال گذشته اقدامات مطلوبی در راستای محرومیت زدایی انجام شده اما کافی نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر پیمانکاران بند دوم محورهای مواصلاتی این شهرستان تعیین تکلیف شده و این پروژه  در ۶۱۰ کیلومتر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از مجموع پروژه ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین، هزار و ۶۰۰ واحد مربوط به شهرستان نهبندان است، گفت: ۱۶ درصد سهمیه استان در شهرستان نهبندان است.

بیکی با بیان اینکه قرار است ۶۰ هکتار به سطح گلخانه های شهرستان اضافه شود، اظهار کرد: طی دو سال گذشته بیش از شش میلیارد تومان در راستای احداث بندها و سدهای خاکی هزینه شده است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گازرسانی بیان کرد: تا پایان سال جاری بخش عمده ای از روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شود.

وی از احداث دو  واحد صنعتی در نهبندان با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: واحد کنسانتره آهن با ۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و منیزیت با ۵۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال احداث است.

بیکی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان توسط ایمیدرد در طلای هیرد به عنوان یکی از قطب های معدنی نهبندان سرمایه گذاری می شود، گفت: تفاهم نامه برق رسانی به شاهکوه مابین استانداری خراسان جنوبی، توانیر و ایمیدرو منعقد شده است.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ ترین پروژه معدنی کشور  با ۲۷۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری بوده که به زودی در راستای تحویل زمین مراجعه خواهند کرد.

بیکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ورزشی بیان کرد: طی سال گذشته عملیات احداث چمن مصنوعی در هشت نقطه روستایی آغاز شده است.

عناوین برگزیده