تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۴۴۰۷

کلیات طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین تصویب شد

می متالز - ابراهیم مبارک‌قدم شامگاه دوشنبه و در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن قزوین به خبرنگار نصیرنیوز گفت: پس از ارایه طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)، وزیر راه با کلیات توسعه ایستگاه قدیمی راه‌آهن موافقت به عمل آورده و قرار شد در این رابطه موافقت نامه‌ای بین استانداری، راه و شهرسازی […]
کلیات طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین تصویب شد

کلیات طرح توسعه ایستگاه راه‌آهن قزوین تصویب شد

یه گزارش می متالز، ابراهیم مبارک‌قدم شامگاه دوشنبه و در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن قزوین گفت: پس از ارایه طرح TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی)، وزیر راه با کلیات توسعه ایستگاه قدیمی راه‌آهن موافقت به عمل آورده و قرار شد در این رابطه موافقت نامه‌ای بین استانداری، راه و شهرسازی و راه‌آهن جمهوری اسلامی در خصوص نحوه کمک‌های متقابل از سوی مدیریت شهری و راه‌آهن انجام شود.

وی ادامه داد: در طرح توسعه، محل ساختمان ایستگاه جدید، مسیر حرکت دوچرخه و نحوه اتصال مناسب حمل و نقل عمومی به شهر و ترمینال شهری پیش‌بینی شده است.

به گفته این مسوول راه و شهرسازی، ایجاد اقامتگاه‌ها در قالب هتل و فضاهای تجاری که می‌تواند تاثیر متقابلی در بازآفرینی محله ایستگاه داشته باشد نیز در طرح توسعه ایستگاه راه آهن قزوین دیده شده است.

مبارک قدم به نزدیکی قزوین با پایتخت اشاره و تصریح کرد: این مساله می‌تواند در حوزه ریلی کمک حال خوبی برای تهران در بخش حمل و نقل و بارانداز بار باشد که انجام آن وابسته به اجرای طرح TOD خواهد بود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز جمعه و در سفر یک روزه خود به استان قزوین، ضمن بازدید از جاده در دست احداث قزوین – تنکابن، کلنگ احداث ۱۲۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان قزوین را به زمین زد و در ادامه سفر خود از ایستگاه قدیمی راه آهن و محله سردار شهر قزوین بازدید کرد.

عناوین برگزیده