تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۱۱۴۴۱۳
سرویس خبر : انرژی

اعلام ورشکستگی یکی از غول های نفت شیل آمریکا

می متالز - شرکت چساپیک انرژی، غول صنعت حفاری نفت شیل آمریکا، به علت انباشت بدهی ناشی از سقوط قیمت‌های نفت اعلام ورشکستگی کرد.
اعلام ورشکستگی یکی از غول های نفت شیل آمریکا

به گزارش می متالز، شرکت چساپیک انرژی، غول صنعت حفاری نفت شیل آمریکا، به علت انباشت بدهی ناشی از سقوط قیمت‌های نفت اعلام ورشکستگی کرد.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در اوکلاهاما است اعلام کرد مجبور شده خود را تحت حمایت فصل ۱۱ قانون آمریکا قرار دهد چراکه توان مدیریت بدهی ۹ میلیارد دلاری خود را نداشته است.

این شرکت حالا برای کاهش ۷ میلیارد دلار از این بدهی با بانک‌ها وارد یک برنامه شده است و اعلام کرده که به فعالیت نرمال خود در طول پروسه ورشکستگی ادامه خواهد داد.

داگ لالر، مدیرعامل و رئیس شرکت چساپیک انرژی، می‌گوید: ما ساختار مالی شرکت را به طور اساسی اصلاح خواهیم کرد تا ضعف‌های مالی خود را پوشش داده و از نقاط قوت خود در اجرا بهتر بهرمند شویم.

چساپیک انرژی که در سال ۱۹۸۹ با سرمایه‌ای ۵۰ هزار دلاری تأسیس شده بود توانست با استفاده از تکنیک‌های نامتعارف در استخراج نفت و گاز، ارزش خود را به ۳۷ میلیارد دلار افزایش دهد.

با سقوط قیمت‌های نفت در ۳ ماهه امسال این شرکت به ضرر خالص ۸.۳ میلیارد دلاری رسید و اعلام کرد که بدهی‌های بلندمدت آن ۹.۵ میلیارد دلار شده است در حالی که تنها ۸۲ میلیون دلار نقدینگی دارد.

عناوین برگزیده