تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۹
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۱۱۴۵۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پیام مدیرعامل «ومعادن» به مناسبت روز ملی صنعت و معدن عنوان شد:

استقبال بخش معدن از حضور نخبگان

می متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در پیام ویژه‌ای به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، نخبگان و متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان را به حضور بالنده در این بخش دعوت کرد.
استقبال بخش معدن از حضور نخبگان

به گزارش می متالز، متن پیام دکتر یونس الستی به شرح زیر است: 

«دهه دوم چشم‌انداز باید زمان تمرکز بر بهره‌داری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیت‌های استفاده نشده باشد تا پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقاء یابد» (مقدمه هفت سرفصل توصیه‌های مقام معظم رهبری ـ مدظله العالی ـ در بیانیه گام دوم انقلاب، بهمن ۱۳۹۷)

کشور بزرگ ایران با برخورداری از منابع عظیم خدادادی اعم از منابع انسانی توانمند و متخصص، ذخایر گسترده نفت و گاز و مواد معدنی، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و... بدون تردید ظرفیتی منحصربفرد و بالقوه را برای شکل گیری صنعت و اقتصادی پویا و فراگیر در خود جای داده است. 
بخش صنعت با وجود دانش فنی بالا، حجم قابل توجه دانش آموختگان و ظرفیت های خالی تولیدی در زیربخش‌های مختلف می‌تواند سهم بسیار مناسب و چشمگیرتری در تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد. 

اسناد بالادستی در بخش معدن و صنعت اعم از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، احکام قانون برنامه ششم توسعه، و سایر قوانین کارآمد همه و همه می‌توانند بستر مناسبی برای رفع موانع و تحقق توسعه پایدار صنعت و معدن به شمار روند.
همچنین تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعتی و معدنی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی همراه با اصلاح برخی قوانین به منظور تسهیل در سرمایه‌گذاری و تأمین نیاز واحدهای تولیدی از مهمترین ابزارهای توسعه حوزه متنوع و وسیع معدنی و صنعتی به شمار می‌روند. 

بدیهی است تحقق اهداف عالی کشور در حوزه صنعت و معدن علاوه بر قوانین و تامین زیرساخت‌ها نیازمند تعامل بیشتر بخش‌های یادشده و حوزه دانش و فناوری و خصوصا حضور موثر و بالنده شرکت‌های دانش بنیان و عالمان و متخصصان کشور در میدان تولید محصولات معدنی و صنعتی در کشور بوده و مجموعه گروه سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و قطعا سایر مدیران و دست اندرکاران صنعت صمیمانه از حضور نخبگان در این عرصه استقبال خواهند نمود.

در سال مزین به نام «جهش تولید»، روز صنعت و معدن را به تمامی شاغلین زحمتکش، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و صاحبان علم و اندیشه و ابتکار که در صف اول مبارزه با تحریم‌های استکبار جهانی و تحقق شکوفایی اقتصادی قرار دارند، تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روزافزون خدمتگزاران به این آب و خاک را از درگاه ایزد متعال خواهانم.

عناوین برگزیده