تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۱۱۴۵۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان:

احداث کارخانه فولاد ضدزنگ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

می متالز - مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: در حال مذاکره هستیم تا زنجیره تولید فروکروم را در این منطقه ویژه کامل کنیم و در این رابطه ایجاد کارخانه فولاد ضد زنگ را دنبال می کنیم که هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم داشته و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی دارد که یکسری کاستی هایی در مزینه آب داریم که اگر مرتفع شود می توانیم این کارخانه را نیز داشته باشیم.
احداث کارخانه فولاد ضدزنگ در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی

به گزارش می متالز، "مجید کهنوجی" عصر امروز 10 تیر ماه در نشست خبری اظهار کرد: کالایی که در منطقه ویژه اقتصادی آورده می شود مزایایی از جمله عدم انجام تشریفات گمرکی بین مبدا و مقصد را دارد و و بروکراسی اداری کاملا حذف می شود و ملاک سرزمینی شدن آن کالا، خروج آن از منطقه ویژه اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه که تصور عامه مبنی بر تصور قاچاق است اینجا تصور خارجی ندارد، یادآور شد: عوارض گمرکی در منطقه ویژه اقتصادی معاف بوده و مزیت دیگر اینکه هفت سال معافیت مالیاتی برای کسانی که کالای آنها اینجا ساخته شده و داخل کشور به فروش برسد و کسانی که مواد اولیه اینجا آورده و پس از پردازش به خارج از کشور صادر شود نیز معافیت مالیاتی دارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان عنوان کرد: پیمانکارانی که برای فعالان و سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی کار می کنند معاف از مالیات بر ارزش افزوده می شوند همچنین کسانی که کالایی می خواهند در منطقه ویژه اقتصادی بسازند و قطعاتی از خارج از کشور وارد کنند در صورت تبدیل مواد اولیه آنها به محصول اگر یکسری آیتم ها از جمله سرمایه گذار خارجی، اشتغال زایی و .... داشته باشد بین صفر تا 100 درصد از بخشی از مالیاتها معاف می شود.

کهنوجی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی از نظر تسهیلاتی که در اختیار سرمایه گذار قرار می دهد جایگاه ویژه ای دارد، تصریح کرد: سرمایه گذار برای تاسیس کارخانه در همین مکان پس از عقد قرارداد، زمین در اختیار او گذاشته شده و جواز تاسیس صادر می شود و مراحل مهندسی را انتخاب و پس از دریافت جواز ساخت، کارخانه خود را راه اندازی و پروانه بهره برداری دریافت می کند و در همین محل همه این کارها صورت می گیرد و نیازی به اقدام خاص دیگری ندارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه در سال 1390 مجوز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان توسط ریاست جمهور صادر شد، ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی از سال ۹۳ تا۹۹، ۵۵ سرمایه گذار جذب شده که به خاطر مشکلات اقتصادی و تحریم و ارز از این تعداد ۲۰ نفر آن منجر به ایجاد کارخانه و خط تولید نشده است.

کهنوجی افزود: شرکت‌هایی در این منطقه فعال هستند که شعار ارتباط صنعت با دانشگاه در این مکان ظهور و بروز پیدا کرده به نحوی که 9 استاد دانشگاه در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند و شرکت‌های دانش بنیان دارند. به نحوی که یکی از شرکت‌ها تولید جوهر کارترج می کند که در دنیا تنها پنج شرکت صاحب این تکنولوژی هستند.

وی از بهره برداری از پنج واحد در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان تا پایان سال خبر داد و گفت: اخیراً نیز با سه نفر از اساتید دانشگاه قرارداد منعقد کردیم که در حوزه کود و لوازم آرایشی فعالیت خواهند کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از جذب 7 سرمایه گذار خارجی در این منطقه ویژه نیز خبر داد و افزود: شرکت تاپ اکو خاورمیانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده فروکروم در خاورمیانه، دو شرکت آلمانی و اتریشی در زمینه انرژی خورشیدی، شرکتی در زمینه تولید ماشین آلات معدنی، همچنین یک شرکت هندی در زمینه مواد اولیه لعاب کاشی و شرکت سرمایه گذاری ایران و چین در زمینه ارز دیجیتال که بزرگترین مزرعه ماینینگ کل کشور در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فعالیت می کند.

کهنوجی ادامه داد: تا پایان امسال شرکت الاستومر در زمینه تجهیزات پزشکی، شرکت اعتماد با همکاری با یک شرکت هندی در زمینه رنگ و لعاب کاشی، شرکت تولید روغن های خوراکی، شرکت بسته بندی خشکبار و پسته و شرکتی در زمینه تولید پنیر پیتزا در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به بهره برداری خواهند رسید.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره هستیم تا زنجیره تولید فروکروم را کامل کنیم، تصریح کرد: ایجاد کارخانه فولاد ضد زنگ را دنبال می کنیم که هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم داشته و 200 نفر اشتغالزایی دارد که یکسری کاستی هایی در مزینه آب داریم که اگر مرتفع شود می توانیم این کارخانه را نیز داشته باشیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان خاطرنشان کرد: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در صنایع مختلف در این منطقه سرمایه گذاری شده که از این مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان آن در صنعت تولید ارز دیجیتال است.

کهنوجی با بیان اینکه یک هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان مشغول به کار هستند که ۹۸درصد آنها بومی می باشند، تصریح کرد: به خاطر شرایط کرونا در این منطقه ۵ کارخانه رو به تعطیلی هستند.

وی یکی از عوامل بالا رفتن قیمت دلار عرضه و تقاضا دانست و گفت: یکی از مواردی که ما را نجات می دهد ارز دیجیتال است تا سرمایه گذار را تشویق کنیم که از طریق گاز و نیروگاه‌های گازی برق را تولید کرده و از برق ارز دیجیتال تولید کندو دولت و مجلس باید در این زمینه کمک کنند.

کهنوجی افزود: شبکه برقی که در مزرعه بیت کوین در منطقه ویژه اقتصادی استفاده می شود باعث شده بزرگترین پست برق 200 مگابایت که بزرگترین پست برق جنوبشرق کشور می باشد را داشته باشیم که این برق کاری هم به برق شهرستان ندارد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اضافه کرد: تدوین نقشه راه توسعه صنعتی و تعیین اولویت ها، افزایش انگیزه تولید با جلوگیری کردن از فعالیت های نامولد که رقیب تولید هستند، شفافیت و ارتقای امنیت سرمایه گذاری، سهولت در دریافت مجوزهای کسب و کار و ثبات مقررات و رویه های اجرایی و ... از جمله راه های حمایت از صنعت و جهش تولید است.

عناوین برگزیده