تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۲
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۱۱۴۵۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون سازمان امور مالیاتی مطرح کرد:

زمان احتمالی ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس

می متالز - معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به تدوین پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی گفت: پیش‌بینی می‌شود این لایحه تا مهرماه به مجلس تقدیم شود.
زمان احتمالی ارسال لایحه مالیات بر عایدی سرمایه به مجلس

به گزارش می متالز، محمود علیزاده با بیان اینکه هر مالیاتی که قرار باشد اجرا شود باید بر اساس قوانین و مقررات دریافت شود به برنامه بدون خط خوردگی رادیو گفت و گو گفت: به استناد اصل ۵۱ قانون اساسی هیچ مسوولیتی و هیچ معافیتی وضع نمی‌شود مگر به موجب قانون باشد. در همین راستا تاکنون هیچ مالیاتی تحت عنوان مالیات بر عایدی سرمایه در قانون وضع نشده است.

وی درباره چرایی عدم وضع قانون مالیات بر عایدی سرمایه افزود: سیاست گذاری‌ها در حوزه اقتصاد بر اساس شرایط توسط قانون گذاران تدوین و وضع می‌شود و سازمان امور مالیاتی نیز به عنوان دستگاه مالیاتی آن را اجرا می‌کند. پیشنهاد قانون مالیات بر عایدی سرمایه توسط وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی تنظیم و مالیات بر عایدی سرمایه و مسکن در قالب لایحه اصلاح مواد مالیات‌های مستقیم دیده شده و اکنون در دولت در حال بررسی و تصویب مفاد آن هستیم.

علیزاده ادامه داد: بهمن سال گذشته این لایحه به دولت تقدیم و کلیات آن نیز تصویب شد و چند جلسه نیز بررسی مفاد آن در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود با توجه به عزم و اراده دولت برای نهایی شدن این لایحه تا مهر ماه به مجلس تقدیم شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده