تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۱۴۶۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌آهن «اردبیل– مغان» از گرمی عبور می‌کند

می متالز - اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌آهن اردبیل به سمت مغان از شهرستان مرزی گرمی عبور می‌کند تا اهالی این منطقه از مزایای آن استفاده کنند.
راه‌آهن «اردبیل– مغان» از گرمی عبور می‌کند

به گزارش می متالز، ولی اسماعیلی اظهار کرد: در نشستی که اخیراً با وزیر راه و شهرسازی و معاونین داشتیم، قرار شد بعد از تکمیل مطالعات به طول ۱۰ کیلومتر عملیات احداث راه‌آهن اردبیل به سمت مغان شروع‌شده و شکل عملیاتی به خود بگیرد.

وی احداث راه‌آهن «اردبیل– مغان» را مؤثر در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر دانست و بیان کرد: این خط ریلی می‌تواند به تحول و تحرک اقتصادی منطقه بیش از گذشته کمک کند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به تکمیل سد عمارت اشاره کرد و گفت: در رایزنی با وزیر نیرو و رئیس بنیاد مستضعفان قرار شد ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق شود تا بزرگ‌ترین سد خاکی شمال غرب کشور در این شهرستان تکمیل و راه‌اندازی شود.

اسماعیلی بیان کرد: با بهره‌برداری از سد عمارت در سال جاری علاوه بر روستاهای اطراف این منطقه زارعین شمال استان نیز از آب این سد در راستای توسعه کشت و زرع استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از سد عمارت و سدهای متوسطی که در گرمی در حال اجراست ذخیره منابع آب در تأمین آب شرب و کشاورزی و نیاز صنعت رفع خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در مورد گشایش گمرک آزادلو نیز گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار شد ضمن تکمیل ساختمان گمرک مراودات مرزی انجام شود.

اسماعیلی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان نیمه اول امسال گمرک آزادلو فعالیت خود را از سر گرفته و از طریق این منطقه مرزی مبادلات با جمهوری آذربایجان شروع شود.

عناوین برگزیده