تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۱۴۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دارا یکم هنوز باز نشده است

بورس قرمز شد

می متالز - افت امروز شاخص از معامله سهام شرکت های فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر رقم خورده است.
بورس قرمز شد

به گزارش می متالز، بازار سرمایه در سومین روز هفته، پیش از ساعت 13 افت 10 هزار واحدی را ثبت کرد از کانال یک میلیون و 491 هزار واحد به یک میلیون و 481 هزار واحد رسید. به این ترتیب شاخص کل بازدهی منفی 0.67 درصدی را ثبت کرد. این درحالی است که از آغاز هفته امیدها به ارتفاع گرفتن شاخص کل تا کانال یک میلیون و 500 هزار واحد شدت گرفته بود. شاخص کل هم وزن هم در روز دوشنبه به بازدهی 1.23- درصد رسید و کاهش 5 هزار و 420 واحدی را ثبت کرد. شاخص قیمت هم امروز با افت 2 هزار و 643 واحدی تا کانال 392 هزار واحد عقب نشینی کرد.

افت امروز شاخص از معامله سهام شرکت های فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل گهر، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی پارس، بانک ملت، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر رقم خورده است. معامله سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت پارسیان و ایران خودرو و سایپا مانع افت بیشتر شاخص کل شده است.

امروز هم چنین عدم درج نماد دارای یکم در پرتفوی خریداران خبرساز شده بود. پیشتر در چهارشنبه هفته گذشته قرار بود این نماد به جمع نمادهای قابل معامله بپیوندد اما تا امروز، امکان معامله دارا یکم وجود ندارد. محمد بختیار نصرآبادی، مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری بانک مسکن، دلیل تاخیر را به مشکلات کارگزاری ها نسبت داده و اعلام کرد مدت زمان انتظار برای آغاز معامله نماد دارا یکم از زمان پذیره نویسی دوماه اعلام شده بود که به دلیل عدم تمایل مردم به خرید به یک ماه کاهش یافت اما همان یک ماه هم با تعطیلات خرداد هم زمان شد و در عمل17 روز کاری از زمان آغاز پذیره نویسی تا معامله نماد برای نهادهای مرتبط باقی ماند.

دارا یکم نماد صندوق قابل معامله دولت است. دولت در مرحله اول پذیره نویسی این صندوق سهام خود را در مانده بانک های ملت، تجارت، صادرات ایران و بیم های البرز و اتکایی امین را در قالب واحدهای ETF واگذار کرده است. 3.5 میلیون و کد برای دارایکم پذیره نویسی شده است.

عناوین برگزیده