تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۵
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۱۱۴۶۸۶
سرویس خبر : متالورژی و مواد
در جلسه کمیسیون کارگری آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

تثبیت مالکیت و نقدینگی، اولویت‌های شرکت ماشین‌سازی تبریز

می متالز - جلسه کمیسیون کارگری استان با موضوع بررسی مشکلات کارخانجات ماشین‌سازی و شرکت ریخته‌گری تبریز برگزار شد.
تثبیت مالکیت و نقدینگی، اولویت‌های شرکت ماشین‌سازی تبریز

به گزارش می متالز، کمیسیون کارگری آذربایجان‌شرقی حضور اعضای کمیسیون در شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز برگزار شد. مسوولان مختلف و نمایندگان قشر کارگری به بیان دیدگاه‌ها و اولویت‌های لازم پرداختند.

فتحی سرپرست اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی در جلسه کمیسون کارگری استان با اشاره به وضعیت شرکت های ماشین سازی ‌و ریخته گری اظهار داشت: برای دستیابی به تولید بیشتر در صنایع استان اقدامات مهمی انجام گرفته است. شرکت ماشین سازی در سال ۸۴ به صورت مستقل  و با ظرفیت ۸۱۳۶ تن و با ۳۳۰نفر در حال فعالیت است.

 


 

سرپرست کار تعاون و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه کمبود سرمایه در حال گردش اصلی ترین مشکل این مجموعه است یادآور شد: تخصیص سرمایه در گردش و تعیین تکلیف هیئت مدیره می تواند گام مهمی در جهت بازگشت دوباره این صنایع به چرخه تولید باشد.

فتحی تصریح کرد: تمامی دستگاهها اورهال شده و افزایش تولید باعث بازگشت سود انباشت شده به کارخانه خواهد شد و در نتیجه مشکلات کارگری نیز برطرف می شود. برخی از واحدهایی که قبلا واگذار شده دچار مشکل هستند در نتیجه باید در هر واگذاری نظر مدیریت استان در نظر گرفته شود از طرفی مالکیت ها باید مشخص شود تا مشکلات رفع شود.

رحیمی سرپرست شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز در این جلسه با اظهار داشت: قبلا مکاتباتی با استانداری و فرمانداری در جهت رفع موانع تولید  انجام شده است. کارگاه ماشینکاری فلزی هم در این راستا امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین پاروهای فولادی برای اولین بار با استفاده از کوره‌هایی که سال ها بلااستفاده بود تولید شد.
 


 

مالکیت کارخانه و عدم نقدینگی موجود از جمله مباحثی بود که سرپرست شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز بدان پرداخت.

وی گفت: برای افزایش تولید و راندمان بهتر نیازمند نقدینگی هستیم. بدهی های سنواتی و زیان انباشته بالای 100 میلیارد  است. انواع بدهی به بانک، تامین اجتماعی واقعا این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است. کارخانجاتی که در اطراف تبریز وجود دارند می‌توانند قطعات خود را در شرکت ریخته‌گری تولید کنند. البته مواد اولیه و قراضه مورد نیاز تامین شود.

سرپرست شرکت ریخته‌گری ماشین‌سازی تبریز افزود: به ازای هر نفر باید 152 تولید شود بنابراین باید روزانه 45 تن در این شرکت تولید وجود داشته باشد، ولی میانگین تناژ این شرکت 17 تن است که تقریبا زیر 50درصد ظرفیت کارخانه را شامل می‌شود.

مهدوی فرماندار تبریز هم در این جلسه با بیان اینکه این جلسات در جهت رفع مشکلات صنعت و کارگری برگزار شده است. هیئت داوری سریعا مشکلات مالکیت این شرکت را حل و فصل کنند.
 


 

وی با اشاره به اینکه ثبت سفارشاتی که  انجام شده باید طی مراحل کند یادآورشد: مواد اولیه مورد نیاز این کارخانجات باید در اولین فرصت از گمرکات ترخیص شده و در اختیار این صنایع قرار گیرد.. شرکت‌های مجاور می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را از شرکت ریخته گری تامین کنند. واحدهایی که نیاز قطعات هستند مواد اولیه را تهیه و در اختیار شرکت ریخته گری قرار دهند و سپس قطعات خود را از این شرکت ها تحویل بگیرند. اولویت اول در این واحدها افزایش تولید است که هم به صلاح صنعت است و هم به نفع کارگر می باشد.
 

 

عناوین برگزیده