تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۱۱۴۷۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس اعلام کرد:

اجرای آزمایشی سامانه ایرانی و تاکید بر توسعه و نظارت بر معاملات آنلاین کارگزاران

می متالز - مدیر فناوری اطلاعات سازمان بورس با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت های معاملات برخط شرکت های کارگزاری و افزایش نظارت بر این گروه از اجرای آزمایشی سامانه ایرانی معاملات در نیمه دوم سال خبر داد.
اجرای آزمایشی سامانه ایرانی و تاکید بر توسعه و نظارت بر معاملات آنلاین کارگزاران

به گزارش می متالز، احمد سحرخیز در جریان جلسه با مدیران عامل شرکت های کارگزاری گفت: بازارسرمایه بیش از گذشته به فن آوری اطلاعات وابسته شده و توسعه بورس ها بدون بهبود مستمر فرآیند های معاملات بر خط امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: با رشد بازار سرمایه، شرکت های کارگزاری ملزم به تقویت زیرساخت های مربوط به معاملات برخط هستند و از سوی سازمان بورس هیچ محدودیتی برای مجوز زیرساخت های معاملاتی آنلاین کارگزاری ها وجود ندارد. بنابراین اختلالات سامانه های معاملاتی کارگزارای ها باید به حداقل ممکن برسد و   زیرساخت های معاملاتی برخط هم با فعالیت ها منطبق شود.

این مقام مسوول افزود: هسته معاملات هم درحالی سال ها پیش طراحی شده که سال ۹۶بروز رسانی شد و از همان زمان، توسعه سامانه هسته معاملات بومی در دستور کار شرکت مدیریت فناوری بورس قرار گرفت و قرار است در نیمه دوم سال جاری به صورت آزمایشی اجرای شود.

سحر خیز ادامه داد: فعالیت روزانه هسته معاملات متوقف نمی شود و اصلاح هر "باگ" مانند تعویض قطعه هواپیمای درحال پرواز است و فرآیند حساسی دارد. از طرف دیگر افزایش حجم معاملات بی سابقه، شرایط پیچیده ای را ایجاد کرده اما با همه این مسایل و مشکلات، بروز رسانی هسته معاملات ادامه دارد.

وی افزود: شرکت‌های کارگزاری باید هرچه سریعتر ظرفیت نرم افزارها و سخت افزارهای سامانه‌های معاملات آنلاین را ارتقا دهند تا پاسخگوی نیاز جامعه و ورود سرمایه گذاران باشند. در این میان از طریق تشکیل کارگروه های تخصصی در کانون کارگزاران، نظارت سازمان بر ضریب پایداری زیرساخت های معاملات برخط افزایش خواهد یافت و هر شرکتی باید برنامه عملیاتی ارتقاء زیرساخت ها را داشته باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده