تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۱۱
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۵۲

۶۰ میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه خرم‌آباد - بروجرد اختصاص یافت

می متالز - معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه خرم آباد - بروجرد خبر داد.
۶۰ میلیارد تومان برای پروژه آزاد راه خرم‌آباد - بروجرد اختصاص یافت

به گزارش می متالز، خیرالله خادمی امروز پنج شنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با اشاره به اینکه بخشی از مطالبات پیمانکار و تملک اراضی مردم در پروژه راه آهن در حال پرداخت است، اظهار داشت: با تخصیص اولیه که داده شده عملا تخصیص ۱۰۰ درصدی صورت گرفته اما عدد ریالی آن کم است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۷ میلیارد تومان اعتبار این پروژه است، عنوان کرد: همچنین چند روز پیش جابجایی اعتباری برای این پروژه داشتیم که ابلاغ شد و در حال پرداخت به پیمانکار و تملک اراضی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امسال و با دستور وزیر راه و شهرسازی از محل اوراق مشارکت به این طرح کمک خواهیم کرد، گفت: در سال گذشته متاسفانه اوراق مشارکت منتشر نشد و الان از ما لیست خواسته اند که ۱۲۰ میلیارد تومان در کنار بودجه برای این پروژه پیشنهاد داده ایم.

خادمی، تاکید کرد: اگر این امر محقق شود قابل توجهی برای این پروژه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن جزء پروژه های مشارکتی قرار داده شده است، تصریح کرد: همچنین آزاد راه خرم آباد - اراک نیز جزء پروژه های قابل بهره برداری در سال ۹۹ است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ردیف اعتباری این پروژه در سال گذشته خیلی کم بود و تخصیص هم نداشت، ادامه داد: اعتبار این پروژه در بودجه افزایش پیدا کرد و قرار است،   ۱۰۰ درصد ردیفی که به ما اختصاص یافته که حدود ۶۰ میلیارد تومان است به ما پرداخت شده است.

خادمی با تاکید بر اینکه درخواست کرده ایم ۲۵۰ میلیارد تومان از سهم دولت که باقی مانده، از محل اوراق مشارکت و یا فروش اسناد خزانه در رابطه به این پروژه داده شود، عنوان کرد: امیدواریم این امر محقق شود.

وی، گفت: در حال حاضر این پروژه برای بهره برداری حدود ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برخی کارها لازم است که در این مرحله انجام دهیم، ۱۸ درصد باقی مانده آسفالت است و سرعت کار بالا خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: هفته گذشته دو هزار تن قیر برای این پروژه خریداری شده و دستور داده شده که دو هزار تن قیر دیگر برای این پروژه خریداری شود.

خادمی، افزود: به صورت آزاد راهی اولین تونل سه خطه ایران در این پروژه اجرایی می شود.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده