تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۱۱۴۷۵۴

چهارخطه کوهدشت در لیست پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت

می متالز - پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت در اولویت اختصاص اعتبار و در لیست پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت و مصوب شد برای تامین قیر آسفالت آن مساعدت شود.
چهارخطه کوهدشت در لیست پروژه‌های جهش تولید قرار گرفت

به گزارش می متالز، صبح امروز پنجشنبه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با رویکرد بررسی وضعیت پروژه های حوزه راه لرستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در محل استانداری لرستان برگزار شد.

استاندار لرستان در این جلسه به لزوم اجرای پروژه آزادراهی برای مسیر سیمره- بابازید و اتصال آن به کرمانشاه و ایلام تاکید کرد و گفت: در جلسات قبلی مقرر شد کار مطالعاتی برای این پروژه صورت گیرد.

مطالعات محور سیمره- بابازید در دستور کار قرار گرفت

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این رابطه گفت: مطالعات توجیحی برای این پروژه باید انجام شود و مشخص شود که این مسیر باید بزرگراه شود یا آزادراه.

وی یادآور شد: پیشنهاد من تقویت مسیر به صورت بزرگراهی است.

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه یکی از مسیرهای پرتردد استان همین محور سیمره- بابازید است که حوادث ناگوار جاده ای نیز در این محور داریم، اظهار داشت: به صورت کار کوتاه مدت بایستی رفع نقاط حادثه این محور، تعریض و احداث شانه راه در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در دراز مدت بایستی طرح بزرگراهی برای این محور در نظر گرفته شود، تصریح کرد: این مسیر جاده ای است که دسترسی محلی زیادی دارد و تقویت اعتبار پروژه می تواند در بزرگراهی شدن محور کارساز باشد.

روکش آسفالت و شانه سازی راه سیمره- بابازید در حال انجام است

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در حال حاضر روکش آسفالت این محور در دستور کار است و توسط دو پیمانکار در حال انجام است، اظهار داشت: شانه سازی راه در 30 کیلومتر مسیر نیز در دستور کار است.

وی یادآور شد: 54 نقطه حادثه خیز جاده ای در استان داریم که 3 تا 4 نقطه مربوط به مسیر سیمره- بابازید است.

در ادامه مباحث مطرح شده، مقرر شد مطالعات بزرگراهی و یا آزادراهی محور سیمره- بابازید انجام شود.

جزئیات اجرای چهارخطه خرم آباد- کوهدشت

از دیگر موارد طرح شده در این جلسه پروژه چهارخطه خرم آباد- کوهدشت بود که محمدرضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در این رابطه گفت: این پروژه از ردیف استانی اعتبار دارد و در حال حاضر 8.6  کیلومتر آن نیازمند آسفالت است.

وی با بیان اینکه در نشست قبلی مقرر شد دو هزار تن قیر برای آسفالت این مسیر اختصاص یابد که میسر نشد، تصریح کرد: از طریق اعتبارات شرکت ساخت 3 تن قیر برای این پروژه خریداری شده است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با تاکید بر اینکه از 85 کیلومتر این مسیر بالغ بر 65 کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است، افزود: مابقی پروژه نیز پیمانکار دارد و بایستی یک واریانت خطرناک این محور برطرف شده و 8.6 کیلومتر آن نیز آسفالت شود.

چهارخطه کوهدشت به پروژه های جهش تولید اضافه شد

در ادامه این مباحث وزیر راه و شهرسازی در سخنانی با تاکید بر اینکه چهارخطه خرم آباد- کوهدشت پروژه مهمی است، اظهار داشت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای آن، این پروژه را به برنامه های جهش تولید اضافه می کنیم.

براساس این گزارش، پروژه چهارخطه خرم آباد- کوهدشت با پیشرفت بالای 85 درصد در اولویت اختصاص اعتبار قرار گرفت.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده