تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۱۴۸۱۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک زرند:

«نرخنامه هماهنگ» املاک در زرند و حومه اعلام شد

می متالز - جلسه اتحادیه مصالح ساختمانی، مشاورین املاک و آهن‌فروشان زرند با حضور اعضای مشاورین املاک این شهرستان، دیروز دوشنبه نهم تیر ماه در تالار فرهنگیان زرند، با هدف اعلام «نرخنامه هماهنگ» اراضی مسکونی و تجاری زرند و حومه برگزار شد.
«نرخنامه هماهنگ» املاک در زرند و حومه اعلام شد

به گزارش می متالز، “غلامرضا اسماعیلی” نایب رییس اول اتحادیه مصالح ساختمانی، مشاورین املاک و آهن‌فروشان زرند در این جلسه بیان داشت: متاسفانه اخیراً قیمت‌ها در بازار املاک به صورت نجومی افزایش داشته و متفاوت با قیمت‌های کارشناسی شده می‌باشد.

وی افزود: خوشبختانه اخیراً به صورت تخصصی و با حضور و نظارت مراجع ذیصلاح و هیات رئیسه اتحادیه، ساعت‌ها وقت گذاشته شده و «قیمت گذاری هماهنگ» تعیین شده است که امیدواریم مشاورین املاک شهرستان با همکاری هم در اجرای موفق این نرخنامه اقدام نمایند.

اسماعیلی اظهارداشت: قیمت‌گذاری بر اساس محل ملک در شهرستان انجام شده است که در این قیمت‌گذاری مشاورین املاک هم می‌توانند بسته به موقعیت و شرایط ملک بین 5 تا 20 درصد در قیمت‌گذاری ملک دخالت داشته باشند.

نائب رئیس اتحادیه املاک زرند با تقدیر از پیگیری‌های شبانه‌روزی هیات رئیسه و اعضا قیمت‌گذاری‌ها اتحادیه، اظهارداشت: فقط با صداقت، دوستی و تعامل و همکاری و با پایبندی به قانون می‌توان در معاملاتی که انجام می‌دهیم عادلانه باشیم و با این عملکرد می‌توانیم از امضای قرادادها و قولنامه‌هابی که آلوده به مسایل مختلف و غیرتخصصی و در منزل و خارج از این سیستم انجام می‌شود، جلوگیری کنیم.

در این جلسه همچنین نحوه صحیح قیمت‌گذاری در نقاط مختلف شهر به اعضای اتحادیه آموزش داده شد و “عظیم ترابی” بازرس اتحادیه مصالح ساختمانی، املاک و آهن‌فروشان زرند در این باره بیان داشت: قرار بر توافق عمومی اعضای اتحادیه بنا بر این شد که از این به بعد برای صدور نرخنامه‌ها در چارچوب فرم ارزیابی که مورد توافق کلیه اعضا بود، اقدام شود و هیچ معامله‌ای بدون کارشناسیِ مشاورین املاک صورت نپذیرد.

وی افزود: اعضای اتحادیه خواهان مقابله با افراد سودجو هستند که در دستور کار هیات رئیسه خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با ثبت بازخورد نظرات افراد، این نرخنامه و این روند نرخ‌گذاری به روز شود، تا شاهد حفظ منافع فروشندگان و خریداران محترم املاک در شهر زرند و حومه باشیم.

ترابی اظهارداشت: درخواستی که از مردم داریم این است که سعی کنند معاملات را در مجاری قانونی انجام دهند و از معاملات قولنامه‌ای و در منزل خودداری کنند؛ زیرا این موضوع تبعات حقوقی زیادی دارد و می‌تواند مشکلاتی را برای آن‌ها در پی داشته باشد و خواهشمندیم که تنها به مشاورین املاک دارای مجوز اعتماد کنند و به هیچ عنوان به سمت مشاورین املاکِ فاقد مجوز نروند که می‌تواند خطرات بسیار زیادی برای ایشان ایجاد کند و می‌تواند باعث از دست رفتن مال و سرمایه آن‌ها شود.

وی افزود: متاسفانه اکثر آگهی‌هایی که در نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها مشاهده می‌شود، توسط برخی افراد سودجو و با هدف قیمت‌گذاری کاذب انجام می‌شود و این کار معمولاً توسط دلالانی که هیچ رحمی به مال و سرمایه مردم و آحاد جامعه ندارند و قصد بهره‌جویی و افزایش مقطعی سرمایه خود را دارند، انجام می‌شود و که این موضوع باعث افزایش قیمت‌ها می‌شوند.

عناوین برگزیده