تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۱۱۴۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرمایه‌گذاری صنعتی در گیلان به رشد ۲۰۰ درصدی رسید؛

دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه خزر

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی استان خبر داد و گفت: امنیت در بخش تولید استان تقویت شده است.
دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون نفری حاشیه خزر

به گزارش می متالز، رشد 200 درصدی  سرمایه‌گذاری صنعتی گیلان و افزایش بیش از دو برابری صادرات در سال گذشته با وجود مشکلات متعدد تحریمی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: امنیت در بخش تولید گیلان تقویت شده است و این امر بدون شک تأثیرات بسیار مهمی در توسعه استان دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان شرایط و پتانسیل‌های این استان را برای سرمایه‌گذاری و صادرات کالاها بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: گیلان به جهت دارا بودن زیرساخت‌های مهمی در بخش‌های ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی می‌تواند به عنوان پیشانی تحرک اقتصادی کشور نقش ارزنده‌ای داشته باشد.

دلق‌پوش دسترسی به بازار 400 میلیون نفری حاشیه خزر و اتحادیه گمرکی اوراسیا را از دیگر ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه اقتصاد، تجارت و بازرگانی تلقی کرد و ابراز داشت: ایجاد دلگرمی، افزایش روحیه امید‌آفرینی و آرامش خاطر صاحبان صنایع از جمله اقداماتی است که باید همواره بستر تحقق آن فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع و حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی در استان گیلان به صورت مستمر و دقیق دنبال و موفقیت‌های زیادی در این حوزه کسب شده است عنوان کرد: تشکیل کارگروه رفع موانع و رونق تولید، برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که برای این هدف انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان برگزاری کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با توجه به وجود تعهد 40 درصدی تأمین اقتصادی و اشتغال جامعه در این سازمان، رسالت‌ها و تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت بسیار سنگین است. 

دلق‌پوش با تأکید بر اینکه تکالیف بخش صنعت، معدن و تجارت با وجود کمبود اعتبارات بودجه‌ای و امکانات بر عهده این سازمان است خاطرنشان کرد: مشکلات و موانعی مانند تحریم‌های ظالمانه دشمن و بروز بحران‌های اخیر مزید بر علت این دشواری‌ها شده است اما برای قرار گرفتن در مسیر توسعه و پیشرفت باید تلاش کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان توجه ویژه مقام معظم رهبری به بحث تولید را مایه خرسندی خواند و با بیان اینکه ایشان در ادامه سال رونق تولید سال جدید را تحت عنوان جهش تولید نامگذاری کردند ابراز داشت: برای تحقق این شعار باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشیم و از همفکری نخبگان صنعتی و دانشگاهی استفاده کنیم.

دلق‌پوش تشکیل اتاق فکر با همکاری اساتید دانشگاهی و صنعتی در راستای ریل‌گذاری جهت فراهم کردن بسترهای تحقق شعار جهش تولید را ضروری خواند و عنوان کرد: برای عملیاتی شدن شعار سال و سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید مولد و پویا باید از ظرفیت‌های عظیم دانشگاهی در تعیین استراتژی‌های جدید استفاده کرد.

عناوین برگزیده