تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۱۱۴۸۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران معادن زغال سنگ کرمان امیدوارند به حق و حقوقشان برسند

می متالز - حسین سالاری فرماندار کوهبنان امروز در کارگروه اقتصاد مقاومتی و صنعت و معدن این شهرستان اظهار داشت: تعدادی از افراد پهنه هایی در معادن شهرستان در اختیار دارند و اقدامی نمی کنند که این مهم باید تعین تکلیف شود.
کارگران معادن زغال سنگ کرمان امیدوارند به حق و حقوقشان برسند

به گزارش می متالز، وی تاکید کرد: در کنار واحد سرب و روی جور یک واحد فرآوری نیز احداث می شود در حالی که معدن هشونی شرقی هم به بهره برداری رسیده اما به جهت گسترش بیماری کرونا در حال حاضر نیروی ندارد.

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه با تلاش های انجام شده درصدد هستیم چرخه فرآوری زغال سنگ را در شهرستان داشته باشیم، ادامه داد: صنعت و معدن شهرستان به صورت نمایندگی اداره می شود که با توجه به معادن متعدد در کوهبنان و افزایش فعالیت ها باید زمینه ارتقای این اداره فراهم شود.

سالاری بیان داشت: در بحث اقتصاد مقاومتی در دهستان خرمدشت با مساعدت بخش خصوصی تولیدی راه اندازی شده که کار روی پارچه و سنگ انجام می شود و در حال حاضر حدود ۳۰ نفر مشغول به کار هستند.

 

باید پاسخگوی نیازها و خواسته های به حق مردم باشیم

عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی با تبریک دهه کرامت گفت: چهل و یک سال از نظام ولایی سپری شده و در دهه پنجم انقلاب هستیم انقلابی که امید دل مظلومان و مستضعفان جهان هست و کشورها تلاش می کنند تا خود را به این تمدن نزدیک تر کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری در برنامه های گام دوم باید سیر تصاعدی داشته باشیم تا شاهد امید بخشی و دلخوشی مردم باشیم.

نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هدف از حضور ما در عرصه های اجرایی پاسخ به نیازهای جامعه هست لذا باید در این راستا کلام و بیان مولای متقیان را سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

شریعتی بیان داشت: بنا به فرموده و تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری مردم ولی نعمت انقلاب اسلامی هستند که امروز جامعه ما را به این مرحله از عزت و اقتدار رسانده که قوه قضائیه ما ترامپ را محکوم می کند.

وی ابراز داشت: نقش مردم در انتخاب تمام مسئولان اجرایی مشهود هست لذا ما باید پاسخگوی نیازها و خواسته های به حق آنان باشیم.

نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مشکلات فراوان جان کارگران معادن زغال سنگ را به لب رسانده و باعث شده برخی اعتراضات را داشته باشیم و هنوز هم کارگران امیدوارند به حق و حقوق خودشان برسند.

شریعتی افزود: باید از فرصت ها و ظرفیت های شهرستان استفاده شود شهرستانی که در استان کرمان از جایگاه فرهنگی ویژه ای برخوردار است لذا ظرفیت فرهنگی و میراثی باید حفظ و تقویت شود.

وی تصریح کرد: کوهبنان معادن متعددی دارد، زعفران کوهبنان باید برند شود و زعفران و پسته کوهبنان که کیفیت خوبی دارند باید در راستای صادرات قرار گیرند، باید سنگ از جلوی پای سرمایه گذران بخش خصوصی برداشته شود تا کارها زودتر به نتیجه برسد.

وی یادآور شد: اصالت ما یک اصالت فرهنگی است و انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است باید مسائل فرهنگی تقویت شوند و در این راستا بایستی فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم تبیین شود.

شریعتی گفت: در راستای فرهنگ باید وصیت نامه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کتب درسی وارد شود تا فرزندان این مرز و بوم بیشتر با اسوه مقاومت آشنا شوند.

 

افتتاح یک موسسه فرهنگی و هنری در کوهبنان

همزمان با دهه کرامت مراسم افتتاحیه موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره کوهبنان با حضور مسئولان در سالن سینمای شهرداری کوهبنان برگزار شد.

عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان های کوهبنان و زرند در آیین افتتاح این مجموعه ضمن تبریک دهه کرامت گفت: ایران اسلامی شهیدان بزرگواری همچون شهید سلیمانی و شهید بهشتی دارد در حالی که جامعه بشری ریزه خوار عظمت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی ست سرداری که از افتخارات دیار کریمان است.

وی افزود: تشکیل موسسات فرهنگی زمینه سازی فرهنگ درست زیستن است لذا موسساتی که بر مبانی فرهنگ اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می شوند را باید ارج بدهیم و مسئولین اجرایی حامی آنان باشند.

شریعتی ادامه داد: در عرصه فرهنگ که غربت همه گیر است باید بنیان های فرهنگی ما مقتدر و جامعه ما فضای معنوی و معرفتی داشته باشد و اخلاق پیامبرگونه در بین مسئولین اجرایی ما باشد تا فرهنگ با اخلاق منتقل شود.

عناوین برگزیده