تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۱۴۸۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیش گشایش:

انتظار ادامه روند صعودی

می متالز - برای بازار امروز همچنان انتظار معاملات نوسانی و رو به بالا را خواهیم داشت.
انتظار ادامه روند صعودی

آنچه در بازار دیروز گذشت

به گزارش می متالز، روز گذشته همچنان شاهد روندی نوسانی در معاملات بازار سرمایه بودیم. پس از شروع منفی بازار در ساعات ابتدایی شاهد بهبود روند معاملات در ساعات میانی و پایانی بودیم و در نهایت شاخص کل که تا ساعت ۱۰ صبح با بیش از ۳۰ هزار واحد کاهش همراه بود، در پایان معاملات افت اندک ۱۰ هزار واحدی را تجربه کرد و در محدوده ۱ میلیون و ۴۸۲ هزار واحدی ایستاد. به این ترتیب مشاهده می‌شود که همچنان شاخص کل در عبور از مرز روانی ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی در حال نوسان و دست به دست شدن سهام شرکت‌ها است.

همچنان شاهد غیبت معاملات سهام عدالت در جریان معاملات بازار سرمایه هستیم و از سوی دیگر با عدم تغییر سهام شناور بازار و حتی چه بسا کاهش آن و در کنار همه این‌ها نوسان قیمت ارز در بهای بیش از ۲۰ هزار تومان، ریسک مهم و جدی‌ای بازار را تهدید نمی‌کند.

ارزش معاملات نیز همچنان در محدوده بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و علی رغم کاهش ارزش نسبت به روز قبل از آن، همچنان روند خوبی را در ارزش معاملات بازار شاهد هستیم.

در خبری از حوزه تولید، حسین مدرس خیابانی اظهار داشت: دو تصمیم خیلی مهم طی روز‌های گذشته از سوی دولت به منظور حمایت از تولید کنندگان و واحد‌های تولیدی صورت گرفته که بر اساس آن، آن دسته از واحد‌های تولیدی که تحت تملک بانک‌ها قرار گرفته بودند، باید به صاحبان اصلی بازگردانده شود. به این معنا که بر اساس ماده ۱۹ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری ملزم به فروش املاک و دارایی‌های مازاد خود هستند و چنانچه بانک‌ها اقدام به تملیک واحد‌های تولیدی کرده باشند مالک اولیه در صورت تقاضا و دارا بودن شرایط که بعداً اعلام خواهد شد می‌تواند نسبت به بازپس گیری واحد تولیدی تملیکی خود اقدام کند.


نایب رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار جزییات حذف مالیات شرکت‌هایی که می‌خواهند بورسی شوند را تشریح کرد.

حسن امیری  با اشاره به تسهیل فرایند پذیرش شرکت‌ها در بازار سرمایه، اظهار کرد: ماده‌ای در قانون مالیات‌ها وجود دارد که می‌تواند مالیات قطعی شده یک شرکت را عطف به ماسبق کند. این مصوبه کمک می‌کند که عطف به ما سبق شدن پرونده‌های قطعی شده مالیاتی دیگر اتفاق نیفتد. وی با تاکید بر اینکه موضوع حسابرسی مطرح نیست، توضیح داد: به عبارت دیگر اگر یک پرونده مالیاتی قطعی شده‌ای وجود داشته باشد، دیگر ممیز به آن ورود پیدا نمی‌کند. همه اطلاعات سنوات گذشته شرکتی که در بازار سرمایه پذیرش می‌شود، روی کدال قرار می‌گیرد و منتشر می‌شود. طبق تصمیم جدید اگر پرونده‌های قطعی شده‌ای وجود داشته باشد دیگر ممیز مالیاتی به آن ورود پیدا نمی‌کند.

در خبری از بازار ارز، همزمان با افزایش قیمت ارز، بازارساز با افزایش عرضه مانع از تشدید نوسانات و سوداگری دلالان شد؛ طی یک هفته گذشته بازارساز حدود ۵۰۰میلیون دلار در بازار عرضه کرده است.

عرضه‌های سنگین ارز از سوی بازارساز که از هفته قبل آغاز شده درحالی ادامه دارد که امروز نیز بازارساز ۱۲۰ میلیون دلار وارد بازار کرده است که تنها ۶۰۰ هزار دلار فروش رفته است.

بعد از افزایش قیمت ارز در روز‌های اخیر و ثبت رکورد‌های نجومی برای دلار، با ورود بازارساز و افزایش عرضه مدار قیمتی ارز تغییر جهت داد و بر همین اساس ترمز گرانی بیشتر دلار کشیده شد.

بازارساز از روز سه‌شنبه هفته قبل با عرضه سنگین مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار شد؛ دیروز و امروز عرضه بازارساز نسبت به روز‌های گذشته بسیار بیشتر بوده است.

 

بازار امروز

برای بازار امروز همچنان انتظار معاملات نوسانی و رو به بالا را خواهیم داشت. همان گونه که در ابتدای این گزارش نیز ذکر شد، با توجه به عدم افزایش سهام شناور و ممنوع شدن معاملات سهام عدالت توسط متولیان اقتصادی و بازار سرمایه، ریسک چندانی متوجه بازار نیست و انتظار ادامه روند صعودی را در هفته‌های پیش رو خواهیم داشت.

عناوین برگزیده