تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۱۴۸۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس:

سهام‌داری با زبان ساده به مردم آموزش داده شود

می متالز - نظری خانگاه گفت: وزارت اقتصاد و سازمان بورس مکلفند؛ بسترهای لازم را برای حضور مردم در بازار سرمایه با هدف خرید سهام شرکت‌های تولیدی فراهم کنند.
سهام‌داری با زبان ساده به مردم آموزش داده شود

به گزارش می متالز، سید غنی نظری خانگاه با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساخت‌ها در بازار بورس و سرمایه، گفت: مدیریت نقدینگی انباشته شده در جامعه به معنای سوق دادن آن‌ به سمت شرکت‌های تولیدی است، لذا وزارت اقتصاد و سازمان بورس مکلفند بسترهای لازم را برای حضور مردم در بازار سرمایه با هدف خرید سهام شرکت‌های تولیدی فراهم کنند که در این مسیر نخستین قدم آموزش سهام‌داری با زبان ساده توسط صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها است چراکه در این شرایط با تفهیم وضعیت بورس به مردم نوسانات شاخص‌های آن موجب التهاب در جامعه نمی‌شود.  

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت کارگزاری‌ها باید مستمر رصد شود، افزود: تقویت سرورهای کارگزاری‌ها و جلوگیری از اختلال آن‌ها از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که سازمان بورس باید مدنظر قرار دهد البته این موضوع به‌عنوان دغدغه مردم در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد رونق مدیریت نشده بورس به معظلی جدید برای مردم تبدیل شود در حالی که مدیریت آن براساس علم اقتصاد کلان به نفع کشور خواهد بود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تقویت بازار سرمایه ضرورت دارد.

عناوین برگزیده