تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۱۱۴۸۶۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پیش‌بینی افت 3.5 درصدی تولید مس شیلی در سال جاری ناشی از کروناویروس

می متالز - وزیر معادن شیلی در روز 26 ژوئن، آماری از پیش‌بینی افت 200 هزار تنی مس این کشور در اثر افزایش تاثیر کروناویروس ارایه کرد.
پیش‌بینی افت 3.5 درصدی تولید مس شیلی در سال جاری ناشی از کروناویروس

به گزارش می متالز، بر اساس کمیسیون مس Cochilco وزیر معادن شیلی افت 3.5 درصدی را برای کل تولید مس این کشور اعلام کرد؛ این در حالی است که با در نظر گرفتن عواملی مانند تاثیر کروناویروس و رکود اقتصادی، پیش‌بینی قطعی بسیار دشوار شده است. وزیر معادن شیلی، اقدام شرکت دولتی کودلکو را برای تعلیق فعالیت واحد ذوب و پالایش Chuquicamata جهت حفظ جان کارگران تحسین کرد.

به گفته این وزیر، بخش معدن تمامی تلاش خود را برای محافظت از سلامت و جان کارگران که سرمایه اصلی ما هستند، به کار خواهد بست و درخواست ما از شرکت‌ها نیز همین بوده است. وزیر معادن شیلی اعلام کرد که در روز 26 ژوئن جلسه‌ای با معاون پیشگیری از جرایم وزارت امور داخلی خواهد داشت تا اقدامات صنعت معدن را در مقابله با کروناویروس بررسی کند.

این در حالی است که شرکت کودلکو، اخیرا چهارمین مرگ ناشی از کروناویروس در میان کارگران خود را گزارش کرد. این سومین مرگ گزارش شده در واحد Chuquicamata بود. علاوه بر این، گزارشی از پنجمین مورد مرگ کارکنان کودلکو نیز در روز جمعه منتشر شده است که یکی از پیمانکاران واحد Ministro Hales بود.

در روز 26 ژوئن، کل مبتلایان به کروناویروس در شیلی با 4 هزار و 296 مورد جدید، به بیش از 263 هزار نفر رسید که در این میان بیش از 5 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

معدن‌کاری (عمدتا معدن‌کاری مس) سهم 10 درصدی در کل تولید ناخالص داخلی شیلی و همچنین سهم 50 درصدی در صادرات این کشور دارد. این بخش، یکی از منابع حیاتی تامین مالی بسته‌های حمایتی دولت جهت جبران تاثیرات اقتصادی کروناویروس است.

عناوین برگزیده