تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۰
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۱۴۸۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کاهش ۶ درصدی تولید سرب و روی در ایران

می متالز - عمده تولیدکنندگان سرب و روی در ایران در دو ماه نخست سال جاری (۲۰ می تا ۲۰ مارس) تنها توانسته اند ۱۲۱ هزار و ۳۲۳ تن سنگ معدن استخراج کنند که این امر حاکی از کاهش ۶ درصدی در قیاس با سال گذشته است.
کاهش ۶ درصدی تولید سرب و روی در ایران

به گزارش می متالز، طبق آخرین گزارش سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عمده تولیدکنندگان سرب و روی در ایران در دو ماه نخست سال جاری (۲۰ می تا ۲۰ مارس) تنها توانسته اند ۱۲۱ هزار و ۳۲۳ تن سنگ معدن استخراج کنند که این امر حاکی از کاهش ۶ درصدی در قیاس با سال گذشته است.

مجتمع سرب و روی انگوران  ۱۱۰ هزار و ۷۴۵ تن از کل میزان تولید را به خود اختصاص داده ولی با این حال داده های این شرکت نشان دهنده آن است که این شرکت نسبت به سال گذشته ۷ درصد افت تولید داشته است.

این در حالی است که مجتمع معدنی سرب و روی نخلک ۱۰ هزار و ۵۷۸ تن تولید داشته است که در قیاس با سال گذشته افزایش ۹ درصدی را به خود دیده است.

روی هم رفته دو مجتمع سرب و روی انگوران و مجتمع معدنی سرب و روی نخلک ۲۰ می ۲۰۲۰ توانسته اند نزدیک به ۸۱ هزار و ۷۲۴ تن سنگ آهن استخراج کنند که این امر نشان دهنده افزایش ۱۲ درصدی در این زمینه نسبت به سال قبل است.

به صورت کلی این دو شرکت توانسته اند در سال گذشته ۹۷۷ هزار و ۳۴۳ تن سنگ معدن استخراج کنند.

عناوین برگزیده