تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۹
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۱۴۹۳۴
استاندار بوشهر:

سخت‌ترین قطعه راه‌آهن بوشهر - شیراز ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

می متالز - استاندار بوشهر از تلاش برای تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات پروژه راه‌آهن بوشهر در سال جاری خبر داد و گفت: سخت‌ترین قطعه راه‌آهن بوشهر - شیراز ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
سخت‌ترین قطعه راه‌آهن بوشهر - شیراز ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

به گزارش می متالز، عبدالکریم گراوند ظهر پنجشنبه در بازدید از قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر - فارس اظهار داشت: اتصال استان بوشهر به خط ریلی سراسری یکی از نیازهای اساسی در استان است که تلاش داریم این پروژه تکمیل شود.

وی از تصویب ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه راه آهن بوشهر فارس در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: انتظار می‌رود شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی این اعتبارات در سال جاری باشیم.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه و ۳۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای مصوب شده است افزود: قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر فارس به عنوان سخت‌ترین بخش مسیر دارای ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی اضافه کرد: در این قطعه باید دو هزار و ۵۰۰ متر حفاری تونل اجرا و سه کیلومتر پل ساخته شود و به همین دلیل سخت‌ترین قطعه از پروژه راه‌آهن بوشهر شیراز شناخته می‌شود.

گراوند با اشاره به اینکه پروژه راه آهن بوشهر - فارس در سخت‌ترین شرایط مالی کشور از مسیر بوشهر به سمت فارس آغاز شد افزود: در دولت‌هایی که اعتبارات مالی مناسبی داشتند باید این پروژه تکمیل می‌شد.

وی با بیان اینکه با بر هم خوردن برجام اجرای این طرح از طریق فاینانس به تعویق افتاده است، ادامه داد: انتظار می‌رود در روزها و ماه‌های آینده پروژه راه آهن بوشهر فارس از سمت فارس هم شروع شود.

عناوین برگزیده