تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۳۷۶
کد خبر: ۱۱۴۹۴۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
۱۸۰۰ کیلوگرم نقره فروش نرفت:

نرخ "فسرب" در بورس‌کالا پایین‌تر از نرخ LME

می متالز - مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران گفت: باتوجه به موانع موجود در امر صادرات و انباشت محصولات در انبار و اشباع بازار‌های داخلی متاسفانه قیمت فروش در داخل کشور از جمله بورس کالا پایین‌تر از نرخ LME و دلار آزاد است.
نرخ "فسرب" در بورس‌کالا پایین‌تر از نرخ LME

به گزارش می متالز، علی اصغر صفری، مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران درخصوص تولید نقره اظهار کرد: باتوجه به عیار نقره در کنسانتره ها، استحصال نقره معمولا بعد از انباشت بلوکه‌های حاوی نقره در دوره‌های مختلف صورت می‌گیرد بنابراین تولید نقره به صورت ماهیانه و خطی نیست.

وی افزود: در سال جاری مقدار ۳۰۰ کیلوگرم نقره تولید شده و میزان ۱۸۰۰ کیلوگرم نیز موجود بوده و فروشی نیز محقق نشد. مرجع قیمت گذاری این محصول در شرایط عادی بازار براساس بورس فلزات لندن (LME) است.

مدیرعامل شرکت ملی سرب و روی ایران درباره دارایی‌های شرکت ادامه داد: زمین‌های متعلق به شرکت ۳۱۶ هکتار واقع در ۱۲ کیلومتری جاده زنجان-تهران بوده که سال تحصیل آن مربوط به دهه ۱۳۶۰ بوده که در گزارش مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۱ در سامانه کدال اعلام شده و تاکنون ارزش روز اموال دارایی‌ها برآورد نشده است.

وی درباره صادرات شرکت ملی سرب و روی ایران بیان کرد:باتوجه به موانع موجود در امر صادرات و انباشت محصولات در انبار و اشباع بازار‌های داخلی متاسفانه قیمت فروش در داخل کشور از جمله بورس کالا پایین‌تر از نرخ LME و دلار آزاد است.

صفری درخصوص موجودی شمش روی گفت: موجودی شمش روی ۳۷۲۰ تن، شمش سرب ۲۹۶ تن و نقره ۱۸۰۰ کیلوگرم است.

عناوین برگزیده