تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۲
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۱۵۰۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان اعلام کرد:

پرداخت تسهیلات رونق تولید به بیش از هزار واحد صنعتی گیلان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طی گزارشی از عملکرد مناسب پرداخت تسهیلات رونق تولید در قالب مصوبات کارگروه خبر داد و گفت: در پرداخت تسهیلات رونق تولید سال گذشته به یک هزار و 643 طرح، با مبلغ یک هزار و 554 میلیارد تومان، رشد 146 درصدی نسبت به سال 97 را شاهد بودیم که موفقیت چشمگیری است.
پرداخت تسهیلات رونق تولید به بیش از هزار واحد صنعتی گیلان

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش با اشاره به لزوم استمرار همکاری مناسب اعضای کارگروه و مدیران بانکی در جهت تحقق شعار سال و بهبود عملکرد کارگروه، افزود: این پرداختی ها با همکاری 10 بانک دولتی و یک بانک خصوصی در گیلان انجام شده است که جا دارد بانک های خصوصی گیلان مشارکت بیشتری در حمایت از تولید داشته باشند.

استاندار گیلان پس از گزارش فرهاد دلق پوش، دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکید نمود: سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های خود چابک‌تر عمل کنند و قطعاً با تلاش مضاعف می توانیم به لحاظ تعداد و میزان تسهیلات پرداختی به طرح‌های تولیدی و صنعتی، می توانیم جایگاه برتر کشوری را در سال جاری کسب کنیم و شاهد تحقق شعار راهبردی جهش تولید باشیم.

وی بر لزوم پیگیری پیوسته دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تأکید و تصریح کرد: انتظار ما این است تا با اقدامات موثرتر و برنامه‌ریزی مدون، در تعداد و میزان تسهیلات پرداختی به طرح‌های تولیدی و صنعتی، جایگاه برتر کشوری را در سال جاری کسب کنیم.

استاندار گیلان بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود واحدهای تولیدی به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان و دستیابی به ظرفیت اسمی تعیین شده را مورد تأکید قرار داد و گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود درون واحدها می‌توان میزان بهره‌وری بخش خصوصی را با اعطای تسهیلات موردنیاز و سرمایه در گردش افزایش داد.

وی با بیان اینکه واحدهای نیمه فعال باید به ظرفیت اسمی و واحدهای راکد نیز به مرحله فعالیت برسند، افزود: مجدداً یادآور می‌شوم که واحدهای تملک شده بانک‌ها، باید طی مدت سه ماه تعیین شده واگذار و این فرآیند با جدیت تسریع شود.

استاندار گیلان با تأکید براینکه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در انجام وظایف و مأموریت‌های خود باید چابک‌تر عمل کنند، گفت: پاسخ استعلام‌ها از سوی دستگاه‌ها باید تاحدامکان به صورت برخط و با استفاده از بسترهای الکترونیکی صورت گیرد چراکه فراهم سازی زمینه دولت الکترونیک، سرعت عمل و شفافیت را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: انتظار دارم دستگاه‌ها با ارتباط موثر و همکاری با یکدیگر، موانع پیش رو را برطرف کنند تا شاهد رضایتمندی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی باشیم.

زارع با اشاره به بالاتر بودن میزان مصرف انرژی در کشورمان از میانگین جهانی، توصیه های بزرگان دینی و مسئولان ارشد کشور مبنی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود در ایام پیک مصرف خصوصاً در فصل تابستان، میزان مصرف اشتراکات خانگی، مدیریت شود.

وی در خاتمه سخنانش با تأکید بر برنامه‌ریزی واطلاع‌رسانی زمان قطعی‌های احتمالی برق به واحدهای تولیدی و صنعتی که فعالیت 24 ساعته دارند، ابراز امیدواری کرد که در این راستا شاهد همکاری واحدهای تولیدی درخصوص مدیریت مصرف و صرفه جویی انرژی باشیم.

عناوین برگزیده