تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۱۵۰۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زادبوم در دیدار با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان عنوان کرد:

همکاری اتاق‌های بازرگانی در اعزام نمایندگان تجاری به خارج از کشور

می متالز - معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران رویکرد اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و تهران در توسعه تجارت خارجی را ارزشمند توصیف کرد و خواستار استفاده سایر نهادها از تجربیات این دو اتاق شد.
همکاری اتاق‌های بازرگانی در اعزام نمایندگان تجاری به خارج از کشور

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/169917/zadboom.jpg

به گزارش می متالز، حمید زادبوم در دیدار با مسعود گلشیرازی، رئیس و دیگر اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و همچنین ایرج موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان خواستار همکاری‌های بیشتر اتاق اصفهان و سایر اتاق‌ها در اعزام نمایندگان تجاری به خارج از کشور شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق تعاون جهت اعزام رایزنان بازرگانی به خارج از کشور و نمایندگان تجاری و بازرگانی توسط بخش خصوصی از آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران جهت همکاری در این زمینه به ویژه با کشورهای افغانستان، عراق، لبنان و سوریه خبر داد.

زادبوم ضمن قدردانی از همکاری اتاق اصفهان در حوزه برند و نام و نشان تجاری، تشکیل کمیسیون برند در سازمان توسعه تجارت ایران بر اساس مصوبه هیات وزیران را از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری دانست و اظهار امیدواری کرد با کاهش مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، جشنواره برند در انتهای سال جاری برگزار شود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران پیگیری حل مشکلات مربوط به رفع تعهدات ارزی صادرات از محل ورود موقت را از دیگر برنامه‌های سازمان توسعه تجارت عنوان کرد و گفت: بررسی و تصویب این موضوع در جلسه آتی کمیته ماده ۲ مستقر در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت خواهد گرفت.

زادبوم افزود: فعالیت رایزنان بازرگانی سابق مستقر در سازمان توسعه تجارت ایران به لحاظ تجربیات و تسلط بر بازارهای کشورهای هدف صادراتی ارزشمند است و این سازمان آمادگی کامل دارد تا این تجربیات را از طریق اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف در اختیار تجار و بازرگانان قرار دهد.

عناوین برگزیده