تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۵۰۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون بازاریابی و فروش:

تمام محصولات فولادی ذوب آهن در بورس کالا به فروش می رسد/ برآورد صادرات

می متالز - معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با پیش بینی تخصیص ۵۰ درصد از میزان فروش محصولات در سال جاری به صادرات گفت: تمام محصولات فولادی این شرکت از طریق عرضه در بورس کالا به فروش می رسد.
تمام محصولات فولادی ذوب آهن در بورس کالا به فروش می رسد/ برآورد صادرات

به گزارش می متالز، بهزاد کرمی درخصوص وضعیت کنونی فروش محصولات ذوب آهن گفت: با وجود توقف چند ساله یکی از کوره بلندهای شرکت که امید می رود در آینده ای بسیار نزدیک شاهد راه اندازی مجدد آن باشیم به دلیل کمبود مواد اولیه، تولید توسط دو کوره دیگر با تمام قدرت در حال انجام است. اما اگر مواد اولیه مورد نیاز تامین شود، شرایط بسیار بهتر خواهد شد و ذوب آهن می تواند با تمام ظرفیت و حداکثر بهره وری به کار ادامه دهد. با وجود مشکلات عدیده در تامین مواد اولیه، شرکت توانسته حدود ۶۱۳ هزار تن چدن مذاب تولید کند و طی سه ماهه نخست سال فروشی بالغ بر ۵۹۰ هزار تن داشته است.

وی درباره بیشترین تقاضای محصولات توسط مشتریان توضیح داد: تمام محصولات تولیدی به دلیل روش تولید و مدیریت کیفیت و استانداردهای بالای موجود در شرکت ذوب آهن مورد توجه مشتریان در بازارهای داخلی و صادراتی است. تیرآهن‌های تولیدی به دلیل کیفیت بالا و استانداردهای جهانی این محصول بسیار بیشتر از سایر مقاطع تولیدی مورد توجه بازار هستند و شرکت موفق شده بیش از ۲۱۰ هزار تن از این محصول را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برساند.

این مقام مسوول درخصوص وضعیت فروش ریل باتوجه به نیاز ریلی داخل عنوان کرد: ذوب آهن تولید ریل با بالاترین استانداردهای روز دنیا را در دستور کار قرار داده با این وجود، خط تولید ریل دو منظوره بوده و علاوه بر ریل، قادر به تولید انواع تیرآهن های سنگین ازجمله تیرآهن های بال پهن است. با توجه به ظرفیت بالای تولید و مرغوبیت و استانداردهای کسب شده توسط ریل های تولیدی ذوب آهن دیگر هیچگونه وارداتی از سوی شرکت های مصرف کننده این محصول از خارج توجیه پذیر نیست همچنین تولید انواع ریل های مترو نیز در این کارخانه صورت می گیرد.

کرمی درمورد اثر تحریم ها در تولید و میزان فروش شرکت گفت: بدون شک تحریم ها بر کل اقتصاد و تولید تاثیرگذار بوده اما با مدیریت توانستیم رشد تولید و فروش و بخصوص صادرات داشته باشیم. مشکل عمده در عدم تامین پایدار مواد اولیه برای ذوب آهن است. در حال حاضر معادن با توجه به بالا رفتن بهای ارز در بازار تمایل فراوانی به صادرات یافته اند و حتی وضع تعرفه ۲۵ درصدی، صادرات را برای آنها به صرفه کرده و این شرکت ها در حال خام فروشی منابع هستند در حالی که فولاد سازان بزرگ به دلیل کمبود مواد اولیه مجبور به محدود کردن تولید شده اند.

وی درخصوص میزان صادرات ذوب آهن در سال جاری و گذشته تصریح کرد: میزان کل صادرات در سال ۹۸ افزون بر یک میلیون و ۱۵۴ هزار تن بود که رشدی حدود ۲۸ درصدی نسبت به سال ۹۷ داشته است. اما با توجه به افت فعالیت های تجاری در تمام نواحی اقتصادی جهان بر اثر همه گیری ویروس کرونا و تاکیدات خاص وزارت صنعت بر عرضه محصول در داخل با کاهش صادرات مواجه بودیم. البته با دستورات اخیر و حمایت های موثر سرپرست وزارت صنعت روند صادرات شرکت های فولادی در حال بهبود و افزایش است و امید می رود این عقب افتادگی جبران شود.

معاون بازاریابی و فروش ذوب آهن با اشاره به وضعیت عرضه محصولات در بورس کالا و میزان استقبال از آنها اضافه کرد: تمام محصولات فولادی از طریق عرضه در بورس کالا به فروش می رسد. با برنامه ریزی های انجام گرفته، محصولات در سبدهای کامل و با مطلوبیت بالا به متقاضیان عرضه می شود.این شرکت بطور پیوسته سعی بر کنترل افزایشی قیمت ها دارد و در جهت دسترسی مصرف کننده نهایی به محصول با قیمت واقعی و پایین تر و کنترل افسار گسیخته قیمت ها ناشی از برخی اقدامات سوداگرانه، اقداماتی انجام شده است.

کرمی درباره پیش‌بینی ذوب آهن از میزان فروش محصولات در سال جاری و سهم صادرات توضیح داد: تولید و فروش این شرکت در صورت تامین مواد اولیه تولید و شروع فعالیت کوره بلند شماره یک قطعا بسیار بیشتر و چشمگیرتر از سال قبل خواهد بود و در هر صورت تلاش بر این است که نیمی از تولیدات برای صادرات باشد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده