تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۱۵۰۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون امور صنایع و معادن خراسان شمالی اعلام کرد:

صدور ۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای معادن استان/ الزام آزادسازی پهنه معدنی جنوب استان

می متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: در بخش معدن استان دو مجوز در قالب پروانه اکتشاف و احداث واحد فرآوری برای سنگ های تزیینی استان صادر شده اند که سرمایه گذاری در این بخش با مشارکت دو شرکت سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.
صدور ۲ مجوز سرمایه گذاری خارجی برای معادن استان/ الزام آزادسازی پهنه معدنی جنوب استان

به گزارش می متالز، علی اصغر رضازاده، معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی با گرامی داشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: سازمان صمت استان در نیمه دوم سال 98 یک پروانه اکتشافی به منظور انجام مطالعات و پی جویی ذخایر سنگ های تزیینی در یک پهنه معدنی در شهرستان گرمه را صادر کرد.

رضا زاده گفت: این پروانه اکتشاف برای یک شرکت داخلی صادر شده است که این شرکت داخلی با مشارکت یک سرمایه گذار چینی استخراج ذخایر از این معدن را انجام خواهند داد.

وی افزود: با انجام پی جویی ها در این پهنه معدنی، در صورتیکه میزان ذخایر و کیفیت ذخایر توجیه اقتصادی داشته باشد، گواهی کشف و پروانه بهره برداری برای این سرمایه گذاری صادر خواهد شد.

وی یادآور شد: پی جویی در این پهنه معدنی از دی ماه 98 آغاز شده است، با این وجود، به علت شیوع بیماری کرونا، ادامه پی جویی در این پهنه فعلا متوقف شده است.

رضا زاده همچنین از صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت اقتصاد و دارایی در زمینه راه اندازی واحد فرآوری سنگ های تزیینی در شهرک صنعتی شماره 3 بجنورد خبر داد.

وی با بیان اینکه این مجوز سرمایه گذاری خارجی برای راه اندازی این واحد صادر شده است، گفت: در همین باره، یک شرکت داخلی با مشارکت یک شرکت سرمایه گذار ایتالیایی این واحد را راه اندازی خواهد کرد.

وی یادآور شد: سرمایه گذار داخلی این پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بیشترین سنگ های معدنی که در استان و کشور به صورت خام از کشور صادر می شوند، حال امیدوار هستیم با احداث این واحد فرآوری در استان و راه اندازی مرحله به مرحله آن، ارزش افزوده فرآوری این ماده معدنی خام برای کشور محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخن خود در مورد انجام مطالعات اکتشافی مواد معدنی در پهنه شرقی و جنوبی استان توسط سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور اظهار کرد: با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد که چهار میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به منظور انجام این مطالعات به استان اختصاص داده شود.

وی گفت: از سال 96، پهنه ای به مساحت هفت هزار کیلومتر مربع واقع در شهرستان های اسفراین، فاروج و جاجرم به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور واگذار شد که این سازمان نقشه برداری هوایی و انجام مطالعات و پی جویی در این منطقه را آغاز کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه مطالعات و اکتشاف در این پهنه پایان یافته است، عنوان کرد: این سازمان فقط گزارشی مقدماتی از مطالعات انجام شده را به سازمان صمت استان ارائه داده و این در حالی است که در گزارش ارائه شده، اطلاعات تکمیلی ارائه نشده بود.

وی تصریح کرد: سازمان صمت استان بارها از سازمان زمین شناسی کشور ارائه گزارش کامل از مطالعات و پی جویی های انجام شده در این پهنه را پیگیری کرده است تا ثبت و صدور مجوزهای معدنی برای سرمایه گذاران در این پهنه فراهم شود.

وی در ادامه گفت: با دریافت این گزارش از سوی سازمان زمین شناسی کشور پهنه معدنی در اختیار این سازمان آزاد خواهد شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی اعلام کرد: مقرر شده است که سازمان زمین شناسی کشور در نیمه نخست امسال گزارش کامل از این پی جویی را تحویل و این پهنه را آزاد کند.

رضازاده افزود: پهنه معدنی اشاره شده که آزاد شود، بخش های امید بخش این پهنه در قالب مزایده به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

منبع: عصر اترک
عناوین برگزیده