تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۱۱۵۰۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل میدکو خبر داد:

پیش بینی برداشت ۶ میلیون تن سنگ آهن در سال جاری/ شرکت‌های فولاد زرند و سیرجان به زودی در بازار بورس عرضه می‌شوند

می متالز - علی اصغر پورمند گفت: اقدامات اولیه جهت عرضه شرکت‌های فولاد زرند، فولاد سیرجان و فروسیلیس غرب برای ورود به بازار سرمایه انجام شده و زمان آن بستگی به فرآیند مربوط به سازمان بورس دارد.
پیش بینی برداشت ۶ میلیون تن سنگ آهن در سال جاری/ شرکت‌های فولاد زرند و سیرجان به زودی در بازار بورس عرضه می‌شوند

به گزارش می متالز، علی اصغر پورمند مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه معدن و صنایع معدنی خاورمیانه درارتباط با ظرفیت بیلت شرکت فولاد زرند ایرانیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به راه‌اندازی فولاد زرند از نیمه دوم سال جاری، پیش‌بینی می‌شود فولاد زرند به مدت ۶ ماه با تولید آزمایشی آغاز به کار کند.

وی افزود: میزان مصرف کک وابستگی کامل به عیار سنگ آهن ورودی و ناخالصی‌های آن دارد، از این رو  پیش بینی می‌شود در مجتمع زرند برای تولید هر تن بیلت فولادی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ گرم کک استفاده شود.

مدیرعامل میدکو مطرح کرد: تکنولوژ‌های کوره‌های بلند به گونه‌ای است که سهم گندله از مواد آهن دار در شارژ کوره می‌تواند متغیر باشد، در نتیجه درصد استفاده از گندله یا سنگ آهن در شارژ براساس ارزیابی‌های اقتصادی و قیمت، عیار درصد ناخالصی‌های موجود در سنگ آهن و گندله در هر مقطع زمانی را مشخص می کند.

برداشت ۶ میلیون تن سنگ آهن در سال جاری

پورمند بیان کرد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد از سنگ آهن مورد نیاز مجتمع کنسانتره و گندله سازی زرند از معدن جلال آباد و مابقی آن با خرید از سایر معادن تامین می‌شود، ضمن اینکه همه کک تولیدی در شرکت فولاد زرند ایرانیان در داخل شرکت به مصرف می‌رسد.

وی در رابطه با ارزش روز حق الامتیاز استفاده از معدن جلال آباد، آنومالی شماره ۲ گل گهر، آنومالی شماره ۴ گل گهر، معدن چاه موسی، معدن چاه فیروزه، معدن خمرود، معدن طبس شرقی، معدن درگاهان نهاوند، معدن تل سفید روانسر کرمانشاه و معدن هوتک یادآور شد: ارزش‌گذاری حق الامتیاز معادن براساس مزایده تعیین می‌شود.

مدیرعامل میدکو تاکید کرد: پیش بینی می شود میزان برداشت سنگ آهن در سال جاری حدود ۶ میلیون تن و در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تن باشد.

وی با اشاره به حاشیه سود تولید بیلت فولاد زرند، فولاد بوتیا و فولاد سیرجان عنوان کرد: حاشیه سود تولید بیلت در شرکت‌های فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد زرند ایرانیان و فولاد بوتیای ایرانیان تابع قیمت فولاد، قیمت سنگ آهن، درصد به کارگیری از ظرفیت، هزینه‌های مالی و مالیات بوده لذا پیش بینی دقیق از حاشیه سود در سنوات آتی میسر نیست.

 شرکت های فولاد زرند و سیرجان به زودی در بازار بورس عرضه می شوند

پورمند ادامه داد: اقدامات اولیه جهت عرضه شرکت‌های فولاد زرند، فولاد سیرجان و فروسیلیس غرب برای ورود به بازار سرمایه انجام شده و زمان آن بستگی به فرآیند مربوط به سازمان بورس دارد.

مدیرعامل میدکو تصریح کرد: پیش بینی می‌شود شرکت بابک مس تا سال ۱۴۰۲ به ظرفیت تولید کامل  ۵۰هزار تن تولید مس کاتدی دست یابد.

وی درخصوص مالکیت مستقیم و غیرمستقیم شرکت سرمایه گذاری پارس آریان و پاسارگاد از هلدینگ میدکو گفت: شرکت سرمایه گذاری پارس مالکیت مستقیم و غیرمستقیم ۴۸ درصدی و شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد نیز مالکیت ۱۵.۵ درصدی دارد.

عناوین برگزیده