تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۱۵۱۰۶
وزیر راه و شهرسازی:

تمام شرکت‌های واگن‌سازی از رکود چندین دهه خارج شدند

می متالز - وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای مسیر بافق - سنگان چند شرکت خارجی برای تامین فاینانس به ایران آمدند اما بهترین اتفاقی که رخ داد این بود که امروز این مسیر را به دست متخصصان داخلی می‌سازیم.
تمام شرکت‌های واگن‌سازی از رکود چندین دهه خارج شدند

به گزارش می متالز، محمد اسلامی در مراسم ورود ناوگان جدید ریلی و تفاهمنامه احداث 800 کیلومتر خط دوم راه‌آهن با بیان اینکه در دنیایی واقع شدیم که به ذات، با پیشرفت ایران مخالف هستند، اظهار داشت: برای جلوگیری از پیشرفت ایران، زیر پرچم کشور مزاحمت‌هایی را ایجاد کردند اما به رغم تمام این مزاحمت‌ها، پیشرفتی که ریشه‌های آن در خلاقیت و اکتشافات آن به دست نیروهای انسانی کشورمان است، ماندگار خواهد ماند.

وی افزود: به لطف الهی و با نقش‌آفرینی همه کسانی که قلب‌شان برای پیشرفت کشور در طپش است، امروز با یک حرکت جهشی می‌توانیم تمام اهداف اقتصادی کشور را محقق کنیم و با ارزش افزوده‌ای که در این بخش رخ می‌دهد، مردم تاثیرات آن را در زندگی خود حس می‌کنند و شاهد همبستگی ملی در کشور خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز از مرکز جهادی تحول و پیشرفت راه‌آهن بازدید داشتم و شاهد احصا ثروت‌های راه‌آهن و رشد و شکوفایی آن در سرفصل‌های گوناگون بودم.

اسلامی با بیان اینکه ظرفیت جابه‌جایی بار از 7 میلیون تن به 20 میلیون تن می‌رسد، اظهار داشت: برای همین مسیر بافق- سنگان چند شرکت خارجی برای تامین فاینانس به ایران آمدند اما بهترین اتفاقی که رخ داد این بود که امروز این مسیر را به دست متخصصان داخلی می‌سازیم.

وی تاکید کرد: با ساخت این مسیر و احداث خط ریلی چابهار – زاهدان که به بیرجند و تربت حیدریه می‌رسد، می‌توانیم تردد انتقال 100 میلیون تن بار را محقق کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتصال راه‌آهن ایران به افغانستان از مسیر خواف- هرات گفت: از این مسیر هم بار قابل ملاحظه‌ای وارد حمل و نقل ریلی کشورمان می‌شود.

اسلامی با اشاره به امضاء تفاهمنامه با شهرداری تهران برای تعیین تکلیف اراضی مجاور تونل ریلی در مناطق 17 و 18 گفت: با امضاء این تفاهمنامه بازآفرینی شهری به طول 10 کیلومتر و توسعه محورهای اجتماعی و اقتصادی در این منطقه محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نوسازی و ساخت 787 دستگاه انواع ناوگان ریلی را هدف‌گذاری کردیم، اظهار داشت: این اتفاق بزرگ با حضور 11 شرکت سازنده و 9 شرکت بهره‌بردار رخ داد و در حالی که در دو دهه گذشته شرکت‌های سازنده واگن در رکود بودند، سال گذشته رکورد ساخت واگن در واگن‌سازی پارس شکسته شد و برای امسال رشد تولید 45 درصدی را هدف‌گذاری کردند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین تکلیف واگن‌های مستعمل گفت: تکلیف تمام واگن‌های مستعمل کشور به صورت یکجا مشخص شده است و تمام آنها را برای اسقاط یا بازسازی به شرکت‌های واگن‌سازی ارائه کرده‌ایم.

اسلامی با بیان اینکه امسال باید 2000 دستگاه ناوگان ریلی تولید و بازسازی و وارد شبکه ریلی کشور شود، گفت: خوشبختانه شرکت‌های واگن‌سازی از برنامه‌های خود برای تولید این میزان دستگاه جلو هستند و در صورت تحقق این برنامه، 72 درصد رشد خواهیم داشت.

عناوین برگزیده