تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۱۵۱۶۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
غلامرضا شریعتی:

کاهش عرضه و افزایش تقاضا عامل گرانی بازار مسکن/دولت همانند مسکن مهر، انبوه سازی کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا باید همانند گذشته تولید و عرضه مسکن با شدت و شتاب بیشتری صورت گیرد تا شکاف میان عرضه و تقاضا کم شود، در غیر این صورت بازار همچنان دچار تلاطم خواهد بود.
کاهش عرضه و افزایش تقاضا عامل گرانی بازار مسکن/دولت همانند مسکن مهر، انبوه سازی کند

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی اندراتی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت ها در بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی قیمت مسکن آنقدر بالا رفته که بسیاری از مردم توان خرید و تأمین مسکن مورد نیاز خود را ندارند.

غالمرضا شریعتی اندراتی

بازار مسکن متأثر از میزان عرضه و تقاضا است

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بازار مسکن متأثر از میزان عرضه و تقاضا است، گفت: در شرایط کنونی کمبودهای جدی در حوزه مسکن وجود دارد و این وضعیت نشأت گرفته از عدم تولید مسکن در سال های اخیر است، این در حالی است که در دهه گذشته پروژه مسکن مهر اجرایی شد و روند تولید انبوه مسکن شتاب ویژه ای به خود گرفت.

وی تصریح کرد: در دولت جدید نگاه مسئولان به پروژه مسکن مهر تغییر پیدا کرد و این مسئله موجب توقف روند تولید مسکن شد، این مسئله زمینه ساز افزایش تقاضا و کمبود عرضه و در نهایت افزایش قیمت مسکن در بازار شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: قطعا باید همانند گذشته تولید و عرضه مسکن با شدت و شتاب بیشتری صورت گیرد تا شکاف میان عرضه و تقاضا کم شود، در غیر این صورت بازار همچنان دچار تلاطم خواهد بود.

 

مسکن نیز همانند سایر کالاهای اقتصادی تحت تأثیر تقاضا و مصرف است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مسکن نیز همانند سایر کالاهای اقتصادی تحت تأثیر تقاضا و مصرف است، از این رو وقتی نیاز جامعه بالا بوده و تقاضا به میزان کافی نباشد، این مسئله موجب گرانی مسکن می شود.

عناوین برگزیده