تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۵۱۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرگزی:

اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده ضرورت دارد/نگهداری زمین نباید صرفه اقتصادی داشته باشد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اخذ مالیات از اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره موجب افزایش آمار ساخت و ساز و تولید مسکن می شود، زیرا با اجرای این قانون، نگهداری زمین و عدم ساخت و ساز برای مالک صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده ضرورت دارد/نگهداری زمین نباید صرفه اقتصادی داشته باشد

به گزارش می متالز، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اعمال و اخذ مالیات از اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره در کشور، گفت: در شرایط کنونی حجم زیادی از این اراضی و ساختمان ها در شهرها و کلانشهرها وجود دارد، بخشی از مالکان این اراضی با هدف کسب سود بیشتر اراضی را رها باقی گذاشته اند تا در زمان مناسب آن را به فروش برسانند، البته برخی نیز به دلیل عدم تمکن مالی قادر به ساخت و ساز در اراضی یا تکمیل ساختمان های نیمه کاره خود نیستند.

محمد سرگزی

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه تولید مسکن، بحث تأمین زمین برای ساخت و ساز است، بنابر این رفع این مسئله می تواند سرعت بیشتری به روند تولید مسکن در کشور دهد.

 

باید برای اراضی بایر و رها شده مالیات اعمال کرد

وی افزود: در شرایط کنونی می توان برای اراضی بایر و رها شده مالیات اعمال کرد تا صاحب این اراضی مجبور شود که یا زمین را فروخته و یا اینکه در زمین ساخت و ساز انجام دهد.

 

اخذ مالیات از اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره موجب افزایش آمار ساخت و ساز و تولید مسکن می شود

سرگزی ادامه داد: اخذ مالیات از اراضی رها شده و ساختمان های نیمه کاره موجب افزایش آمار ساخت و ساز و تولید مسکن می شود، زیرا با اجرای این قانون، نگهداری زمین و عدم ساخت و ساز برای مالک صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در شرایط کنونی میتوان همزمان با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی، از اراضی رها شده نیز مالیات اخذ کرد تا روند توسعه بازار مسکن سرعت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: از طرف دیگر می توان در زمان صدور پروانه ساخت مالیات ها را طبق شرایطی افزایش داد تا سازنده مجبور شود طبق زمان بندی مسکن را ساخته و تحویل دهد.

عناوین برگزیده