تاریخ: ۱۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۵۱۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی لارگانی مطرح کرد:

گرانی مسکن پیآمد بی توجهی به ساخت و ساز/مجلس اجرای کامل قانون مالیات از خانه‌های خالی را پیگیری می کند

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه مجلس قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی را تا زمان اجرای کامل پیگیری می‌کند، گفت: از ابتدای دولت یازدهم بحث ایجاد مسکن اجتماعی، احیاء بافت فرسوده، مسکن ملی و.. مطرح شده اما تمامی این طرح‌ها در حد حرف باقی مانده اند.
گرانی مسکن پیآمد بی توجهی به ساخت و ساز/مجلس اجرای کامل قانون مالیات از خانه‌های خالی را پیگیری می کند

سید ناطر موسوی لارگانی تیتر یک

به گزارش می متالز، سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد از تعیین سقف برای دریافت اجاره بهاء توسط دولت، گفت: نرخ‌گذاری دستوری در هیچ حوزه‌ای جوابگو نخواهد بود، در حوزه مسکن نیز تا سیستم نظارتی قوی نباشد نمی‌توان برای تعیین نرخ اجاره سقف گذاشت.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعیین سقف برای افزایش نرخ اجاره بهای مسکن نیازمند ایجاد سازوکارهای کارشناسی است تا این رویکرد تأثیر قابل قبولی در مدیریت بازار اجاره داشته باشد، اما مصوبه دولت از یک سازوکار مناسب تبعیت نمی‌کند، از این رو تعیین سقف نمی‌تواند افزایش نرخ اجاره بها را کنترل کند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه ارائه طرح‌های خامی مانند ساخت مسکن 25متری جز ایجاد التهاب در جامعه هیچ سود دیگری به دنبال ندارد، افزود: از ابتدای دولت یازدهم بحث ایجاد مسکن اجتماعی، احیاء بافت فرسوده، مسکن ملی و.. مطرح شده اما تمامی این طرح‌ها در حد حرف باقی مانده اند.

این نماینده مجلس بیان کرد: قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی چند سال است به تصویب رسیده اما به دلیل سوءمدیریت اجرایی نشده است در حالی که دریافت مالیات از این خانه‌ها جلوی افزایش قیمت مسکن و اجاره را می‌گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی را تا زمان اجرای کامل پیگیری می‌کند.

عناوین برگزیده