تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۵۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شریعتی مطرح کرد:

تلاطم‌زدایی بازار مسکن با اجرای قانون مالیات خانه‌های خالی

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با ابزار مالیاتی می توان بازار مسکن را تا حدودی مدیریت کرد، قطعا با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه، مالکانی که به دنبال خالی نگه داشتن مساکن بوده تا با گذشت زمان به سود کلان دست پیدا کنند، مجبور به فروش یا اجاره مسکن می شوند.
تلاطم‌زدایی بازار مسکن با اجرای قانون مالیات خانه‌های خالی

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی اندراتی با اشاره به تعلل دولت در اجرای قانون مالیات از خانه های خالی از سکنه، گفت: مالیات بر مساکن خالی یک برنامه های ضروری برای بهبود وضعیت بازار مسکن است.

غالمرضا شریعتی اندراتی

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید تلاش کند که هر چه سریعتر سامانه املاک و اسکان را عملیاتی و اطلاعات مورد نیاز را در آن بارگذاری کند، زیرا با وجود گذشت چندین ماه از رونمایی از سامانه مذکور، هنوز اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی سرمایه ملی در قالب احداث مسکن مورد استفاده قرار می گیرد، حال اگر این سرمایه بلااستفاده بماند، قطعا به اقتصاد کشور آسیب وارد خواهد کرد.

شریعتی گفت: با ابزار مالیاتی می توان بازار مسکن را تا حدودی مدیریت کرد، قطعا با اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه، مالکانی که به دنبال خالی نگه مساکن بوده تا با گذشت زمان به سود کلان دست پیدا کنند، مجبور به فروش یا اجاره مسکن می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی از سکنه موجب افزایش عرضه مسکن در بازار و کاهش تقاضا می شود و این مسئله تأثیر مستقیمی در کاهش قیمت ها خواهد داشت.

عناوین برگزیده