تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۵۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحیمی مظفری مطرح کرد:

ارتقا بورس نیازمند تقویت زیرساخت و فرهنگسازی

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است برخی از افراد فعال در بورس، سودجویانی هستند که نه تنها هدف رونق تولید ندارند بلکه فقط به سود خود می‌اندیشند و تفکرشان در مسیر سرمایه‌گذاری نیست.
ارتقا بورس نیازمند تقویت زیرساخت و فرهنگسازی

عبدالعلی رحیمی مظفری

به گزارش می متالز، عبدالعلی رحیمی مظفری در تحلیل وضعیت فعلی بازار بورس، گفت: اگرچه ایجاد زیرساخت‌ها برای حداکثر استفاده از بورس ضروری است اما این زیرساخت‌ها عموما فیزیکی نیستند بلکه می‌تواند فرهنگی نیز باشد، در واقع باید پرسید؛ بورس در راستای هدایت سرمایه رونق گرفته یا فقط تبدیل به محلی برای سودجویی و سودآوری شده است.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی از افراد فعال در وضعیت بورس، سودجویانی هستند که نه تنها هدف رونق تولید ندارند بلکه فقط به سود خود می‌اندیشند و تفکرشان در مسیر سرمایه‌گذاری نیست.

وی با بیان اینکه قیمت‌گذاری‌ها در بورس صحیح نیست، افزود: به عنوان مثال عرضه کالا در بورس همچون فولاد با یک و نیم برابر قیمت جهانی صورت می‌گیرد و در حالی این دلخوشی وجود دارد که قیمت سهام ما رشد داشته است که قیمت اجناس مرتبط به دلیل همین اشتباه کلیدی در بورس، بالا می‌رود.

رحیمی مظفری اضافه کرد: قیمت بسیاری از اجناس دیگر به دلیل قیمت‌گذاری غیرواقعی در بورس بالا می‌رود، در واقع به اسم بالا بردن شاخص‌های بورس، تورم‌زایی می‌کنیم چراکه ارزشی ایجاد نشده است.

به گفته وی در حالی شاخص بورس در همه جای دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا، افت کرده است که در ایران بورس رونق گرفته و این می تواند نشان از کاذب بودن آن باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاذب بودن شاخص در بازار بورس دو دلیل دارد، توضیح داد: کاذب بودن بورس یا حبابی است که خواهد ترکید یا حبابی است که نمی‌ترکد که این همان گرانی اجناس را به دنبال دارد، درواقع وقتی قیمت یک جنس را در بازار یک و نیم برابر کرده و نتوانیم این تورم را بشکانیم تبدیل به حباب واقعی و ماندگار می‌شود لذا باید برای حل این مسئله تدبیری اتخاذ کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است تا فرهنگ و تفکر استفاده از بازار بورس ایجاد نشود با وجود فراهم کردن تمام زیرساخت‌ها، بازهم یک بازار سالم به هدف رونق تولید ایجاد نخواهد شد.

عناوین برگزیده