تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۱۱۵۲۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نخستین نمایشگاه مدیریت بحران در کرمان گشایش یافت

می متالز - نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در کرمان گشایش یافت.
نخستین نمایشگاه مدیریت بحران در کرمان گشایش یافت

نخستین نمایشگاه مدیریت بحران در کرمان گشایش یافت

به گزارش می متالز، رضا فلاح عصر امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات در محل دائمی نمایشگاه‌های جنوب‌ شرق کرمان اظهار داشت: امروز جمعیت هلال‌احمر و صلیب‌ سرخ در ۱۸۹ کشور جهان در حوزه‌های درمانی، توانبخشی، آموزش همگانی، جوانان و داوطلبان و امداد و نجات فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین محور اصلی فعالیت جمعیت هلال‌احمر امدادونجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان عنوان کرد: برای جان نجات انسان‌ها و اقدامات بشردوستانه بدون نگاه سیاسی و با بی‌طرفی خدمت می‌شود.

وی تصریح کرد: امداد و نجات در ابعاد پیشگیری و آموزش‌های همگانی به عنوان اولویت فعالیت می‌کند، بین یک فرد آموزش دیده و آموزش ندیده تفاوت زیادی وجود دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ هزار نیروی داوطلب در حوادث مختلف در کشور حضور دارند و جمعیت هلال‌احمر در خط مقدم پوشش حادثه‌ها و از دستگاه‌های شایسته مدیرست بحران در کشور و استان است.

وی متذکر شد: این فعالیت‌ها به پشتیبانی بنگاه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد.

در بحران یک سازمان به تنهایی از عهد‌ه‌ مدیریت برنمی‌آید 

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نخستین نمایشگاه و نشست‌های تخصصی مدیریت بحران پدافند غیرعامل امداد و نجات اظهار کرد: در ابتدای شیوع کرونا این مسأله خیلی جدی گرفته شد و همه خودجوش وارد عرصه مبارزه با بحران کرونا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: در بحران یک سازمان به تنهایی از عهد‌ه‌ مدیریت برنمی‌آید و می‌طلبد همه دستگاه‌ها به ویژه مردم در مقابله با این بحران همکاری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زندگی باید بچرخد و چرخ اداری و اقتصادی کشور هم باید بچرخد به ویژه در شرایط اقتصادی اجتماعی و سیاسی که در کشور حاکم است، لازم است این مسأله فراموش نشود و مسائل بهداشتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: آن چه مهمتر از همه به آن اصرار داریم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، شاید تعطیلی‌ها جواب ندهد اما رفتار ما باید عوض شود و معلوم هم نیست تا کی ادامه دارد.

رشیدی‌نژاد افزود: بحران کرونا بر مسائل اقتصادی سیاسی افزوده و پیچیدگی خاصی بخشیده و همه دنیا را درگیر کرده بنابراین رفتارمان را طوری عوض کنیم که بتوانیم با ویروس و بیماری غلبه کنیم.

وی تصریح کرد: ترس ما این است که شیوع بیماری بیشتر شود در حال حاضر کرمان به ویژه جنوب استان در شرایط خاصی قرار دارد و با رعایت کردن فاصله‌گذاری قطعا می‌توانیم کمک کنیم و از درگیرشدن بیشتر همشهریان جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از مجموعه‌های اقتصادی به ویژه مدیریت شرکت مس و گل‌گهر که دانشگاه‌های علوم پزشکی را حمایت کردند و زیرساخت‌های درمانی برای بیماران کرونایی فراهم کردند تقدیر می‌کنم.

عناوین برگزیده