تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۱۵۲۱۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرفصل جدیدی برای بازگشایی معادن تازه کشف شده در کرمان آغاز شد

می متالز - سعدمحمدی گفت: ذخایر و معادن خوبی در استان کرمان کشف شده و سرفصل جدیدی برای بازگشایی این‌ معادن آغاز شده و برای ایجاد اشتغال و بازگشایی معادن جدید در استان اعتباری بیش‌ از ۲ میلیارد و ۲۷۰‌ میلیون‌ یورو به اضافه ۲۰‌ هزار میلیارد تومان صرف خواهد شد.
سرفصل جدیدی برای بازگشایی معادن تازه کشف شده در کرمان آغاز شد

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی عصر شنبه (۱۴ تیر) در آیین گشایش نخستین نمایشگاه و نشست‌ های تخصصی  مدیریت‌ بحران‌ پدافند غیر عامل امداد و نجات در نمایشگاه‌ جنوب شرق کشور؛ از دستگاه‌ هایی که در بحران کرونا همواره از هیچ تلاشی فروگذار نبودند از جمله هلال احمر، دانشگاه های علوم پزشکی و .... تشکر کرد و گفت: این دستگاه ها همه تلاش خود را در راستای بهتر کردن شرایط بحران به کار گرفتند.

مدیر عامل‌ شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه مس در اقدامات صنعتی و تولیدی همواره در فعالیت است افزود:  این شرکت در سال گذشته رکورد تولید ۲۵۰ هزار تن مس کاتدی را رقم زد و این میزان در سال جاری به ۲۸۰ هزار تن  افزایش پیدا خواهد کرد‌.
وی ادامه داد: ذخایر و معادن خوبی در استان کرمان کشف شده و سرفصل جدیدی برای بازگشایی این‌ معادن آغاز شده است؛ برای ایجاد اشتغال و بازگشایی معادن جدید در استان کرمان اعتباری بیش‌ از ۲ میلیارد و ۲۷۰‌ میلیون‌ یورو به اضافه ۲۰‌ هزار میلیارد تومان صرف خواهد شد.
سعدمحمدی تصریح کرد: در سال ۹۸ با برگزاری آزمونی ۵۰۰ نیرو و با برگزاری این آزمون در شهریور امسال‌ ۳۰۰‌ نیرو در مجتمع مس سرچشمه‌ جذب خواهد شد که امیدواریم‌ این آزمون‌ به طور متناوب‌ ادامه داشته باشد و نیروهای جوان‌ برای بازگشایی معادن‌ به کار گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه صادرات مس را در سال گذشته ۲ و نیم‌ برابر اضافه تر داشتیم؛ گفت: در ۳ ماهه نخست امسال این صادرات ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸ جلوتر هستیم؛ مس در کنار فعالیت‌ های اقتصادی در شرایط بحران‌ از جمله کرونا همدلی را اجرا می کند و در کنار مردم‌ است و در شرایط سخت مردم‌ را تنها نخواهیم گذاشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار داشت:  در حوزه ورزش در ۷۰ نقطه از سراسر استان چمن های مصنوعی ایجاد کردیم و امیدواریم تیم‌ فوتبال مس هم در لیگ برتر باشد.
وی در مورد کرونا هم توضیح داد: مجتمع مس در رفسنجان بیمارستان ۵۰‌ تختخوابی را با تمام‌ امکانات و تجهیزات‌ پزشکی راه اندازی کرده است و در حال حاضر از آن‌ استفاده می شود که دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد؛ در شهربابک هم بیمارستان ۲۵ تختخوابی با امکانات پزشکی فراهم کرده آیم.
سعد محمدی ادامه داد: همچنین در تمامی روستاهای اطراف سرچشمه امکانات ضدعفونی‌ کننده، ژل، ماسک و .... توزیع کردیم تا شرایط ایمنی برای زندگی بهتر مردم در این شرایط فراهم‌ باشد.
وی خاطرنشان‌ کرد: با برنامه‌ ریزی مدیریتی توانستیم کنترل این بیماری را به شکل مناسب مدیریت کنیم؛ لذا با مدیریت و برنامه مدون قادر خواهیم‌ بود کرونا‌ را کنترل کنیم و مانع از شیوع‌ بیشتر آن باشیم‌.
سعد محمدی ادامه داد: در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۵ دستگاه ونتیلاتور ثابت خریداری کردیم و نیز توانستیم کمک های نقدی برای مبارزه با بیماری تقویت کنیم‌.

عناوین برگزیده