تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۱۱۵۲۶۱
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم یزد در مجلس:

معادن برای تأمین آب در یزد نقش آفرینی کنند

می متالز - رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مشکل اصلی استان یزد بحث تأمین آب است گفت: معادن به عنوان سرمایه‌های استان باید در بحث تأمین آب مورد نیاز یزد نقش خود را ایفا کنند.
معادن برای تأمین آب در یزد نقش آفرینی کنند

به گزارش می متالز، «محمدصالح جوکار» در جمع مدیران معادن، صنایع و برخی از مدیران کل یزد با اشاره به حجم خام فروشی که در معادن استان، اظهار کرد: خوراکی که باید در اختیار واحدهای تولیدی استان قرار گیرد همچنان به صورت خام صادر می‌شود و این مهم به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.

وی‌ با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تشکیل کنسرسیوم معدن استان یزد،‌افزود: تشکیل کنسرسیوم کار خوبی است و نمایندگان هم از این اقدام حمایت لازم را انجام می‌دهند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: البته باید این موضوع را هم در نظر داشت فولاد کشور ما چیزی نیست که برخی از جریان‌ها بخواهند به راحتی دست از سر آن بردارند و همچنان می‌خواهند به این صنعت نگاه پدرسالارانه خود را حفظ کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر در بحث قانون و مقررات مشکل و خلاء وجود دارد به ما اعلام شود تا نسبت به اصلاح آن در مجلس اقدام کنیم.

جوکار ادامه داد: تمام نمایندگان استان با خام فروشی به صورت جدی مخالف هستیم و هر اقدامی لازم است برای حمایت از صنایع استان در راستای مقابله با خام فروشی انجام می‌دهیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از معادن حمایت می‌کنیم ولی از آنها هم می‌خواهیم که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و سهم استان از معادن پرداخت نمایند.

وی با تاکید بر این‌که سرمایه یزد به معادن است و اگر این سرمایه را هم نتوانیم برای استان استفاده کنیم، چیز دیگر برای یزد باقی نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد بیمه شدگان یکی از شهرستان‌های استان یزد غیربومی هستند و این به معنای آن است که فرهنگ سنتی و بومی یزد دستخوش یک سری تغییرات شده است.

رئیس کمیسون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان این‌که مشکل اصلی استان بحث آب است،‌ تأکید کرد: اگر در ارتباط با آب اقدام درستی انجام ندهیم از سال ۱۴۰۰ به بعد به شدت با تنش آبی روبرو می‌شویم و قطعا معادن می‌توانند کمک مهمی به تامین آب کنند.

جوکار تصریح کرد: از معادن می‌خواهیم حساب‌های خود را به یزد بیاورند و مالیاتی که پرداخت می‌کنند در یزد انجام شود، زیرا این موضوع سبب موجب برآوردن شدن انتظار نمایندگان استان از معادن می‌‎شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجلس فراکسیون معدن و صنایع معدنی در راستای حمایت از معدن کاران و صنایع معدنی ایجاد شده و حتما از طریق مجلس از این صنعت حمایت لازم را انجام می‌دهیم.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: در حوزه قانون و قانون‌گذاری الان برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس است و اگر نیازی از سوی معادن برای گنجاندن در این برنامه احساس می‌شود به صورت مکتوب اعلام شود.

جوکار افزود: علی‌رغم این‌که در برنامه ششم توسعه تاکید ویژه بر اکتشافات بود، کمترین اقدام در این حوزه صورت گرفته و معادن ما الان سر سفره‌ای هستند که تا ۱۰ یا ۱۲ سال دیگر خوراکی در آن باقی نمی‌ماند.

عضو فراکسیون معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر اکتشاف نباشد معادن و صنایع معدنی استان به شدت با مشکل مواجه می‌شوند و نمی‌توانند به همین صورت به حیات خود ادامه دهند.

وی با بیان این‌که شاید دولت در شرایط فعلی توانمندی برای این کار را نداشته باشد گفت: بخش خصوصی به این موضوع ورود کند و با ارائه پیشنهاد، اقدام به اکتشاف کند.

عناوین برگزیده