تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۴۱
کد خبر: ۱۱۵۲۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزارت اقتصاد خبر خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک ها را تکذیب کرد

می متالز - معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خبر منتشر شده در سایت مشرق نیوز در خصوص خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک ها، به عموم مردم توصیه کرد فریب اخبار جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت که توسط عده ای از دلالان به منظور سوء استفاده از سهام متعلق به مردم منتشر می شود را نخورند و مراقب سهام ارزشمند خود باشند وجزء در موارد ضروری نسبت به فروش سهام عدالت اقدام ننمایند.
وزارت اقتصاد خبر خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک ها را تکذیب کرد

به گزارش می متالز، در جوابیه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد آمده است: در طراحی ساز و کار فروش سهام عدالت به دلیل عدم دسترسی همه اقشار مردم به بازار سرمایه، از درگاههای حضوری و غیر حضوری بانکها به منظور سهولت دسترسی اکثریت مردم استفاده شده است و بانکها در این ساز و کار فقط عاملیت دریافت تقاضای مردم و اشخاصی که به بازار سرمایه دسترسی ندارند را بر عهده دارند.

به این ترتیب که از درگاه بانک ها تقاضای فروش سهام اخذ و به کارگزاری ها داده می شود. کارگزاری ها نیز با هماهنگی سازمان بورس اوراق بهادار و با توجه به شرایط بازار به قیمت تابلو اقدام به فروش نموده و وجه را حساب افراد کارسازی می نمایند. بنابراین بانکها نقشی درتعیین قیمت سهام عدالت ندارند و صرفا تسهیل کننده ی فرآیند دریافت تقاضا و واریز وجه هستند. قیمت بر اساس شرایط بازار سهام، چگونگی عرضه و تقاضا در بازار بورس، نوع سهام تشکیل دهنده سبد سهام عدالت و وضعیت مالی و سودآوری شرکتهای تشکیل دهنده سهام تعیین می شود.

در پایان این گزارش معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ضمن تکذیب خبر خرید سهام عدالت به قیمت ارزان توسط بانک ها به عموم مردم توصیه می کند، فریب اخبار جعلی و کذب در رابطه با قیمت ناچیز سهام عدالت که توسط عده ای از دلالان به منظور سوء استفاده از سهام متعلق به مردم منتشر می شود را نخورند و مراقب سهام ارزشمند خود باشند وجز در موارد ضروری نسبت به فروش سهام عدالت اقدام ننمایند.

عناوین برگزیده