تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۵۳۸۸
استاندار چهارمحال و بختیاری:

راه‌آهن مبارکه به سفیددشت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است و این پروژه تا خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد
راه‌آهن مبارکه به سفیددشت تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، اقبال عباسی ۱۱ تیرماه در جلسه اختصاصی برای حل مشکلات احداث راه‌آهن مبارکه - سفیددشت با حضور جمعی از مسوولان استانی و کشوری، اظهار کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه در چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا  خرداد ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه احداث راه‌آهن مبارکه- سفید دشت استان را به شبکه ریلی کشور وصل می‌کند، گفت: این پروژه باید تا پایان دولت به بهره‌برداری برسد، اما یکسری از مشکلات مانع تسریع در روند اجرای این پروژه شده است.

وی افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی باید هرچه سریعتر روند جذب اعتبارات این پروژه را پیگیری کند، هیچ‌گونه محدودیتی برای اختصاص اعتبار به این پروژه در صورت جذب اعتبار اختصاص یافته وجود ندارد، اگر ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت کامل تا ۳ ماه آینده جذب شود، مجددا اعتباری به این پروژه تزریق می‌شود.

عباسی تأکید کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت باید توسط پیمانکار با جدیت دنبال شود، طولانی شدن روند اجرای این پروژه و پروژه جاده شهرکرد - بروجن به لردگان گلایه مردم را به دنبال داشته است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص تملک بخشی از اراضی منطقه ویژه اقتصادی استان برای احداث راه‌آهن، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم منطقه ویژه اقتصادی کارکرد خود را از دست بدهد، برای آمادسازی اراضی قابل واگذاری در این منطقه هزینه صورت گرفته است، اما می‌توان این مساله را از راه‌های دیگر حل کرد.

وی در پایان با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن مبارکه به سفیددشت در ۳ نقطه در حال اجرا است، بیان کرد: عملیات اجرایی ایستگاه راه‌آهن پس از تملک اراضی در میدان قمربنی‌هاشم شهرکرد آغاز می‌شود.

عناوین برگزیده