تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۵۳۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با وجود شرایط کرونایی؛

سرمایه گذاری ۱۹میلیارد تومانی در صنعت و معدن خراسان جنوبی

می متالز - ۱۹میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از آغاز امسال در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.
سرمایه گذاری ۱۹میلیارد تومانی در صنعت و معدن خراسان جنوبی

به گزارش می متالز، شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، گفت: در این مدت با سرمایه گذاری ۱۲میلیارد تومانی  ۸ واحد صنعتی در استان به بهره برداری رسید که زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرد.

او با اشاره به افزایش تولیدات برخی از واحد‌های صنعتی با وجود بحران کرونا، افزود: در سه ماه گذشته با تلاش صنعتگران استان، ۱۲۰هزار تُن کنسانتره زغال سنگ، ۲۴۰هزار تُن سیمان، ۴میلیون مترمربع کاشی و سرامیک، ۲میلیون تُن محصولات شوینده و بهداشتی و ۵ میلیون تُن لاستیک تولید شد.

شهرکی با اشاره به فعالیت‌های معدنی در این مدت اظهار کرد: در ۱۸۰هزار کیلومتر از مساحت استان، مطالعات اکتشافی توسط بخش خصوصی انجام شد و با صدور ۱۶پروانه ۲۳۰هزار تُن به ذخایر معدنی فلزی و غیرفلزی استان افزوده شد.

رئیس سازمان صمت استان از سرمایه گذاری ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی با صدور ۵ پروانه بهره برداری معدنی از آغاز امسال خبر داد.

شهرکی با اشاره به صادارت  ۲۵میلیون دلار کالا از خراسان جنوبی گفت: این مقدار با وجود اعمال محدودیت‌های برای صادرات برخی اقلام، ۴میلیون دلار از سه ماه اول پارسال بیشتر بود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به سال جهش تولید گفت: پیش بینی می‌کنیم با وجود مشکلات مختلف، علاوه بر افزایش تولید در زغال سنگ، استخراج ۲۰۰کیلوگرم در طلا، ۴میلیون مترمربع در کاشی و سرامیک، ۱۰هزار تُن در لاستیک، ۸۰۰هزار تُن در فولاد، ۲۰۰هزار تُن در خاک‌های صنعتی و بنتونیت، ۲۰۰هزار تُن در آهن و ۲هزار تُن در سرب و روی را در برنامه داریم.

هم اکنون در خراسان جنوبی ۶۵۰ معدن دارای پروانه و ۵۶۰ واحد صنعتی وجود دارد که حدود ۲۲هزار نفر در آن مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده