تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۱۵۵۳۲
سرویس خبر : محیط زیست

بهره‌برداری غیراصولی از معادن سبزوار مخرب محیط زیست است

می متالز - رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: عملیات بهره‌برداری غیراصولی از معادن کرومیت واقع در منطقه سیاه‌کوه این شهرستان، سلامت و حفاظت از محیط زیست طبیعی را تهدید می‌کند.
بهره‌برداری غیراصولی از معادن سبزوار مخرب محیط زیست است

به گزارش می متالز، حمیدرضا صادقی روز دوشنبه افزود: منطقه سیاه‌کوه سبزوار یکی از جاذبه های گردشگری برای استفاده کوهنوردان و علاقه‌مندان طبیعت است که بهره‌برداری غیر اصولی معدن تهدیدی برای طبیعت آن است.
وی ادامه داد: مجوز بهره‌برداری معدن کرومیت سیاه‌کوه را اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار صادر کرده بود که به علت رعایت نکردن الزامات زیست‌محیطی بارها اخطارهای لازم به بهره‌برداران این معدن داده شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: جلوگیری از تخریب سیاه کوه مطالبه مردم شهرستان بود که با ورود دادستانی و مسوولان، فعالیت این معدن، محدود و منوط به رعایت الزامات زیست‌محیطی شده بود اما دوباره بهره‌برداری غیراصولی از این معادن آغاز شده است.
صادقی افزود: با هدف جلوگیری از تهدید و تخریب طبیعت به صورت مرتب معادن این شهرستانها به وسیله کارشناسان محیط زیست پایش می‌شود.
شهرستان سبزوار دارای ۱۴۰ معدن با انواع کانیهای فلزی و غیرفلزی از قبیل کرومیت، منگنز، سنگ آهک، آلومینیوم، انواع سنگهای ساختمانی و سنگ لاشه است.
سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بهره‌برداری غیراصولی از معادن سبزوار مخرب محیط زیست است

عناوین برگزیده