تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۱۵۵۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی افتتاح می‌شود

می متالز - مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از افتتاح اولین مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی کشور خبر داد.
اولین مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، کامبیز مهدیزاده فرساد، مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در جلسه هم اندیشی با معاون سازمان انرژی هسته‌ای و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای، گفت: تمام تلاش دولت این است با حمایت هوشمندانه از معادن و صنایع معدنی به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید و روند دستیابی به اهداف دراز مدت کشور برای توسعه تولید کالاهای غیرنفتی و بهبود وضعیت اقتصادی کشور حتی در دوران تحریم‌ها سرعت بخشد.

مشاور عالی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه بزودی اولین مرکز فناوری و نوآوری معدن و صنایع معدنی کشور افتتاح خواهد شد، افزود: در این مرکز ضمن آماده سازی زیرساخت های تحقیقات تخصصی، از طرح های نوآورانه حمایت و برای تسهیل در دانش بنیان شدن شرکت های ویژه و همچنین معرفی، بازاریابی و مارکتینگ از طریق برنامه‌های تلویزیونی کمک شده و پایلوتی برای متخصصان و علاقمندان خواهد بود.

مهدیزاده از آمادگی کامل برای حمایت از شتابدهنده‌های تخصصی و ایجاد زمینه حضور بخش خصوصی در این مرکز خبر داد و اضافه کرد: ایجاد فضای کار اولیه برای 6 ماه، ارائه بسته های حمایتی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرط تولید و صنعتی شدن و تعیین ساز وکار فعالیتی، از دیگر تسهیلاتی است که از سوی این مرکز به جامعه هدف ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به ایجاد رشته های دیگر در حوزه معادن و صنایع معدنی اشاره کرد و گفت: می‌توان با ایجاد و راه اندازی رشته هایی همچون زمین شناسی پزشکی و زمین شناسی دریایی در حوزه معادن و صنایع معدنی، نقش جدیدی در راستای تحقیقات این حوزه ایفا کرد.

 کامبیز مهدیزاده فرساد، همچنین اظهار امیدواری کرد: با توجه به عدم وجود موزه تخصصی دستاوردهای حوزه معدن و صنایع معدنی و نیاز سنجی صورت گرفته، در گام بعدی نسبت به راه اندازی این موزه جهت بهره‌مندی علاقمندان اقدام گردد.

در این جلسه پژمان رحیمیان معاون سازمان انرژی هسته‌ای و مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته ای نیز ضمن سپاس از فرصت ایجاد شده، گفت: سازمان انرژی هسته ای اهتمام ویژه ای بر سرمایه گذاری در اکتشاف، معدن کاری و فرآوری داشته و بدنبال ارائه ایده ها و روش های جدید در این حوزه است.

مدیرعامل شرکت تولید مواد اولیه و سوخت هسته‌ای با اشاره به سهم ناچیز سازمان انرژی هسته ای از حوزه معادن کشور، افزود: برای اینکه بتوانیم بصورت گروهی و مشترک کارهای ماندگار انجام دهیم می بایستی فرهنگ سازمانی ایجاد شود.

عناوین برگزیده