تاریخ: ۱۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۵۶۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سود معادن یزد در جیب تهران/ آورده صفر معدنکاران برای استان

می متالز - نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: اکنون حساب بانکی بیشتر معادن استان یزد در تهران است و آن ها هیچ آورده ای برای استان ندارند.
سود معادن یزد در جیب تهران/ آورده صفر معدنکاران برای استان

به گزارش می متالز، محمدصالح جوکار در دیدار با جمعی از مدیران معادن، صنایع و مدیران کل استان عنوان کرد: اکنون حساب بانکی بیشتر معادن یزد در تهران است. از معادن می خواهیم حساب های خود را به یزد بیاورند و مالیاتی خود را نیز در این استان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از ذخایر معدنی استان به صورت خام به خارج از کشور یا سایر استان های همجوار صادر می شود و این در حالی است که در استان صنایع جوار معدنی بسیاری در حال فعالیت هستند.

جوکار با تاکید بر این که معادن باید تأمین نیازهای واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای جوار معدنی را در اولویت قرار دهند، افزود: کنسرسیوم معادن استان یزد در حال شکل گیری است و نمایندگان استان نیز از این اقدام حمایت می کنند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس اضافه کرد: البته فولاد به دلایل مختلف از جمله مواردی است که برخی جریان ها به راحتی از آن دست نمی کشند و همواره نگاه پدرسالارانه خود به این صنعت را حفظ می کنند.

جوکار ادامه داد: تمام نمایندگان استان با خام فروشی به صورت جدی مخالف هستیم و هر اقدامی لازم است برای حمایت از صنایع استان به منظور مقابله با خام فروشی انجام می دهیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان از معادن حمایت های لازم را انجام می دهند، اما لازم است معادن نیز نسبت به انجام وظایف و مسوولیت های اجتماعی خود کوشا باشند و حق استان را در این زمینه ادا کنند.

جوکار با اشاره به اینکه معادن باید در قبال تخریبی که برای استان دارند، آورده ای نیز برای مردم آن داشته باشند، افزود: اکنون ۴۰ درصد بیمه شدگان یکی از شهرستان های استان غیربومی هستند و این، هیچ آورده ای جز تغییرات فرهنگی گاها ناخوشایند برای مردم این شهرستان ندارد.

عناوین برگزیده