تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۹
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۱۵۶۲۶
سرویس خبر : محیط زیست
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

حق مردم از طرح های معدنی ایفا شود

می متالز - علی جهانگیری روز پنجشنبه در جلسه کمیته فنی شورای معدن آذربایجان شرقی، با اشاره به نقش مهم معادن در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، اظهار کرد: ارزیابی توجیه اقتصادی و زیست‌محیطی طرح‌های معدنی باید از منظر هزینه ‌فایده ملی انجام شده و تمام هزینه‌ها و منافع مستقیم و غیرمستقیم این طرح‌ها مورد توجه قرار گیرد.
حق مردم از طرح های معدنی ایفا شود

به گزارش می متالز، وی بر ضرورت توجه به الزامات زیست‌محیطی در بهره‌برداری از معادن تاکید کرد و گفت: استفاده از نظرات علمی و کارشناسی گروه‌های تخصصی باید مورد توجه صاحبان و بهره‌برداران معادن قرار گیرد.

جهانگیری همچنین از همکاری و تعامل مثبت اداره کل منابع طبیعی استان در اجرای طرح‌های معدنی قدردانی کرد و افزود: این همکاری و تعامل هم برای بخش معدن و هم برای محیط زیست استان سودمند بوده است.

معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رفع مشکلات مربوط به معادن راکد و غیرفعال استان، گفت: معادن می‌توانند یکی از پیشران‌های اصلی اقتصاد باشند و بر این اساس استفاده از ظرفیت‌های معدنی، جزو اولویت‌های مدیریت ارشد استان است.

وی بر جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در بخش معدن استان اظهار کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی هم مکلف به همکاری در این زمینه هستند.

جهانگیری همچنین بر ضرورت دقت در تنظیم قراردادهای حقوقی در واگذاری اراضی منابع طبیعی به بهره‌برداران معدنی تاکید کرد.

عناوین برگزیده