تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۱۵۶۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی مطرح کرد:

ضرورت آموزش بورس و روش های سرمایه گذاری؛ با پس‌انداز وارد بازار سرمایه شوید، نه دارایی

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید مردم بدون گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه و مناسب نمی‌توانند در بورس سرمایه گذاری کرده و به سودهای موردنظر دست یابند.
ضرورت آموزش بورس و روش های سرمایه گذاری؛ با پس‌انداز وارد بازار سرمایه شوید، نه دارایی

به گزارش می متالز، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ضرورت آموزش نحوه سرمایه گذاری در بورس، گفت: مردم بدون گذراندن دوره‌های آموزشی ویژه و مناسب نمی‌توانند در بورس سرمایه گذاری کرده و به سودهای موردنظر دست یابند، زیرا ورود به این بازار به آگاهی و دانش نیاز دارد.

 

نوسان ارزش سهام یکی از خواص بازار سرمایه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود:  در برخی موارد مردم بدون مشاوره و دانش کافی، با هدف کسب سود وارد بورس و بازار سرمایه می شوند اما به دلیل نوسانات بازار نه تنها عایدی به دست نمی آورند بلکه دچار زیان نیز خواهند شد.

مهدی طغیانی

وی نوسان ارزش سهام را یکی از خواص بازار سرمایه دانست و اظهار کرد: ارزش سهام شرکت های مختلف روزانه در بورس تغییر می‌کند و ممکن است شاخص افزایش یافته و یا کاهش یابد بنابراین نباید انتظار داشت که این شاخص همیشه مثبت بوده و بر ارزش دارایی افزوده شود.

 

مردم باید پس از گذراندن آموزش های لازم وارد بورس شوند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مردم باید پس از گذراندن آموزش های لازم وارد بورس شوند، توصیه کرد: هیچ فردی نباید خودرو، مسکن و ... را فروخته و با اعتبار حاصله وارد بازار سرمایه شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مردم برای سرمایه گذاری در بورس باید از پس انداز خود استفاده کنند، این در حالی است که در برخی موارد، افراد دارایی های خود مانند مسکن را فروخته و وارد این بازار می شوند، و از آنجایی که دانش کافی ندارند دچار زیان می شوند.

عناوین برگزیده