تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۵۶۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست صمت استان سمنان:

نورد لوله سمنان ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن لوله فولادی را دارد

می متالز - تشنه دل، سرپرست صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه استان درزمینهٔ ذوب‌آهن و نورد وضعیت خوبی دارد، گفت: تنها یکی از این کارخانه‌ها ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن لوله آهنی و فولادی را دارد.
نورد لوله سمنان ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن لوله فولادی را دارد

به گزارش می متالز، علی تشنه دل  بابیان اینکه کارخانه‌های ذوب و فولاد در سمنان، گرمسار دامغان و شاهرود خوشبختانه توان و ظرفیت خوبی را درزمینهٔ فلزات به ما داده‌اند، بیان کرد: درصورتی‌که کارخانه ذوب فولاد شاهرود و آهن اسفنجی راه‌اندازی شود این ظرفیت به‌مراتب بیشتر نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه در یک مورد تنها لوله نورد سمنان ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن لوله فولادی و آهنی دارد، بیان کرد: این کارخانه توان تولید ۱۵۰ هزار تن انواع لوله گالوانیزه گرم را نیز دارد.

سرپرست صمت سمنان بابیان اینکه این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن لوله فولادی درز جوش را نیز دارد، گفت: این کارخانه توانسته است زمینه اشتغال حدود ۵۲۰ نفر در استان را فراهم کند.

تشنه دل افزود: این کارخانه تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۷۸۰ هزار تن انواع محصولات فولادی مانند لوله را دارد.

وی بابیان اینکه ذوب فولاد شاهرود نیز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: این کارخانه دارای چهار فاز است که سه فاز آن ذوب و یک‌فاز نورد است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: سوله‌ها و زیرساخت‌های این کارخانه آماده و کوره‌های آن نیز تهیه‌شده است اما مشکل اصلی این واحد عدم پرداخت وام از سوی بانک ملی محسوب می شود که طی نامه‌نگاری‌های انجام‌شده این امر در دست پیگیری قرار دارد.

عناوین برگزیده