تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۱۱۵۷۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن‌پور بیگلری مطرح کرد:

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی و ارزهای بازنگشته به بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود.
تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی در کمیسیون اقتصادی بررسی می شود

شهباز حسن پور بیگلری

به گزارش می متالز، شهباز حسن‌پور‌بیگلری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و ارزهای بازنگشته به بانک مرکزی در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار می گیرد، گفت: به زودی بحث‌های تخصصی این طرح در کمیسیون مطرح می‌شود و امیدواریم بانک مرکزی پاسخ قانع کننده‌ای برای نمایندگان داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما بیشتر به دنبال جایگاه نظارتی مجلس هستیم تا بتوانیم با توجه به مشکلات اقتصادی از بروز تخلفات دوباره در بحث تخصیص ارز جلوگیری کنیم.

 

تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز در زمان مدیریت سیف

نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس ضمن گلایه از تیم اقتصادی دولت به دلیل افزایش بی‌رویه نرخ ارز طی روزهای اخیر اظهار کرد: حتما وضعیت ارز باید کنترل شود و قیمت‌های لجام گسیخته در این حوزه به هیچ وجه قابل قبول نیست، بنابراین هر چه سریعتر باید بازگشت ارزهای صادراتی به بانک مرکزی تعیین تکلیف شوند زیرا براساس گزارش تفریغ بودجه سال 97 و دیوان محاسبات هنوز مبلغ قابل توجهی از ارز یارانه‌ای تعیین تکلیف نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین بیان کرد: در این تحقیق و تفحص در صورت لزوم از نحوه تخصیص ارز در زمان مدیریت سیف بر بانک مرکزی هم بررسی خواهد شد.

عناوین برگزیده