تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۱۵۸۲۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

روزانه ۸ تا ۱۰ هزار در و پنجره تولید می‌شود

می متالز - نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ضمن اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ واحد تولیدی در صنعت در و پنجره از تولید روزانه ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه دوجداره خبر داد.
روزانه ۸ تا ۱۰ هزار در و پنجره تولید می‌شود

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از سایت خبری-تحلیلی شعار سال، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ضمن اشاره به فعالیت ۴۰۰۰ واحد تولیدی در صنعت در و پنجره از تولید روزانه ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه دوجداره خبر داد.

وحید جلالی پور با بیان اینکه حدود ۴۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در صنعت در و پنجره کشور مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: عدم ثبات قیمت مواد اولیه، سیاست‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به صادرات و واردات، عملاً امکان برنامه‌ریزی جهت یک صادرات پایدار را از تولیدکننده‌ی ایرانی، سلب کرده است. تولیدکنندگان داخلی در و پنجره برای صادرات نیاز جدی به حمایت ارگان‌های دولتی نظیر وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها دارند.

جلالی پور با اشاره به تنوع سلایق تصمیم‌گیری درمیان متولیان تولید کشور، افزود: متاسفانه این سلیقه‌ها بدون در نظر گرفتن نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های صنفی از جمله  انجمن تولیدکنندگان در و پنجره ایران که متشکل از افراد اهل فن و متخصص در این صنعت است، اعمال و اجرا می‌شود. وی در ادامه اضافه کرد: به طور قطع بهترین راهکار برای توسعه تولید و صادرات در کشور، تدوین و اجرای سیاست‌های حمایتی متاثر از نظرات مشورتی تشکل‌های صنفی همان صنعت است.

جلالی‌پور درخصوص کیفیت و استاندارد، در و پنجره‌های تولیدی ایران، گفت: تمامی واحد‌های تولیدی که زیر نظر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره فعالیت می‌کنند تولیداتشان براساس استاندارد‌های ملی و جهانی انجام می‌شود. از آنجایی که تولیدات در و پنجره ایران براساس آخرین دانش فنی روز ساخته می‌شوند بنابراین قابل رقابت با انواع مشابه خارجی و حتی اروپایی می‌باشند. تولید کنندگان در و پنجره کشور،  تاکنون محصولات خود را به کشور‌های ونزوئلا، آفریقای جنوبی، الجزایر، بلژیک، انگلیس، استرالیا، عمان، امارات، عراق، افغانستان و کشورهای، سی آی اس صادر کرده‌اند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره با اشاره به عملکرد ضعیف متولیان تولید در کشور، تصریح کرد: هیچ روند سیستماتیکی برای حمایت و حفظ صادرات محصولات صنعتی و تولیدی وجود ندارد. به‌طور مثال روند صادرات در ایران به هیچ وجه با کشور‌های پیشرفته و یا حتی کشور‌های همسایه شباهتی ندارد. زیرا در این کشور‌ها در قالب یک روند سیستماتیک، دولت‌ها به شکلی پایدار از صادرات حمایت می‌کنند در نتیجه آهنگ توسعه تولید و صادرات هیچ‌گاه به دلیل سیاست‌های لحظه‌ای و موقتی دولت‌ها و افراد کند یا متوقف نمی‌شود.

دبیر انجمن تولید کنندگان در و پنجره، در خصوص میزان تولید در و پنجره نیز گفت: ۸ تا۱۰ هزار یونیت در و پنجره و شیشه‌ی دوجداره در روز توسط واحد‌های تولیدی عضو انجمن تولید می‌شود، که این ظرفیت در صورت بالا رفتن تقاضا، قابل افزایش است.

وی تعداد شاغلین در این حوزه را به صورت مستقیم ۳۰ هزار و غیر مستقیم ۶۰ هزار تن بیان کرد و گفت: رکود صنعت ساختمان وهمچنین تورم، طی دو سال گذشته لطمه شدیدی به این صنعت وارد کرده است.

جلالی‌پور در پاسخ به این پرسش که برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی چه تأثیری می‌تواند بر تولید و صادرات محصولات به‌ویژه در زمان رکود داشته باشد، گفت: یکی از بهترین و موثرترین راه‌های توسعه و پیشرفت در امر تولید، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حتی در شرایط رکود اقتصادی است که می‌تواند موجب رونق فضای کسب و کار باشد. برای توسعه بازار‌های جدید می‌بایست مسئولین ذیربط اقدام به برگزاری جلسات هماندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی از جمله انجمن تولیدکنندگان در و پنجره داشته باشند. البته نمایشگاه یکی از بهترین محمل‌ها برای برپایی  این جلسات است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان در و پنجره در پایان، اظهار کرد: برپایی یک نمایشگاه تخصصی بسیار بهتر از برگزاری چندین نمایشگاه غیرتخصصی و عمومی است که بجز تحمیل هزینه‌های اضافی دستاورد دیگری ندارد.

عناوین برگزیده