تاریخ: ۱۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۱۵۸۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برخی معادن به شهرداری‌های خراسان جنوبی واگذار می‌شود

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: به منظور تقویت بنیه اقتصادی شهرداری‌ها، برخی معادن در محدوده شهرهای استان برای تامین نیازهای عمرانی به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.
برخی معادن به شهرداری‌های خراسان جنوبی واگذار می‌شود

برخی معادن به شهرداری‌های خراسان جنوبی واگذار می‌شود

به گزارش می متالز، مشیرالحق عابدی روز پنجشنبه در نشست شورای معادن خراسان جنوبی افزود: معادن فعال و موجود که به لحاظ حجم مصالح مورد نیاز و کیفیت مدنظر پاسخگوی نیاز پروژه‌های عمرانی باشد در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: براساس هدف‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امسال ۲۱ معدن در این زمینه در اختیار شهرداری‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در تمامی شهرها این قابلیت وجود دارد که این معادن در محدوده سرزمینی به شهرداری‌ها واگذار شود.

وی تصریح کرد: تاکنون دو نوبت مزایده برای واگذاری معادن در استان برگزار شده و به دلیل نداشتن شرایط سرمایه‌گذار برخی محدوده‌ها هنوز واگذار نشده است.

عابدی گفت: افرادی که برنده مزایده می‌شوند بایستی در مدت ۶ ماه عملیات اکتشاف را آغاز کنند و تا سه سال حق واگذاری به غیر را ندارند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی چهارمین استان معدنی کشور است افزود: در رتبه‌بندی جدید رتبه استان غیرواقعی اعلام و با استان خراسان رضوی جابه‌جا شده بود که با پیگیری سازمان صمت استان این اعلامیه لغو شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با دارا بودن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های معدنی فراوان و متعدد، رتبه‌ای که برای استان اعلام شده بود قابل بیان نبود که در این زمینه مکاتبات لازم ارسال شده است.

وی افزود: در سال جاری تمامی موضوعات از منظر کارشناسی شده پیگیری و اجرا خواهد شد.

عابدی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به استان اظهار داشت: در این سفر تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید استان در سال ۹۹ بین سازمان برنامه و بودجه و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید.

وی ادامه داد: در قالب این تفاهم‌نامه بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۷۰ پروژه در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بایستی پروژه‌های سازمان در قالب جهش تولید را تهیه و تشریح کند.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که صورت خواهد گرفت خراسان جنوبی بایستی در حوزه‌های مهم به ویژه معادن نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم گفت: برای تامین نیاز پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها، معادن سنگ لاشه و شن و ماسه محدوده شهرها قابل واگذاری به شهرداری است.

داوود شهرکی افزود: در این خصوص ۲۱ معدن و به همین تعداد گواهی کشف به شهرداری‌های استان واگذار می‌شود تا بتوانند نیازهای عمرانی خود را از این محل تامین کنند.

عناوین برگزیده