تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۱۵۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

حذف قوانین زائد موجب رونق صادرات می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت برداشتن موانع صادرات گفت: یکی از راهکارهای اصلی ما فعال شدن معادن، افزایش تولید در بخش معدن و کشاورزی است که با بررسی انجام شده مقرر شد قوانین و دستورالعمل های زائدی که موجب کندی کار در بخش سرمایه گذاری شده احصا و حذف شوند.
حذف قوانین زائد موجب رونق صادرات می‌شود

به گزارش می متالز، شهباز حسن ‌پور تاکید کرد: کشور در شرایطی خاص قرار دارد لذا به قوانین خاص نیاز داریم که نباید در این شرایط بوروکراسی اداری در دستور کار ادارات قرار داشته باشد.

وی ادامه داد: مقرر شد که وضعیت پنجره واحد سرمایه گذاری در استان‌ها مشخص شود و مسوولان استانی موظف هستند ظرف مدت ۱۰ روز تکلیف سرمایه‌گذاران را روشن کنند و اگر می خواهیم مشکل اشتغال و تحریم‌ها رفع شود باید به استقبال کارآفرین و سرمایه‌گذار برویم که این امر مستلزم پاسخگو بودن تمامی ادارات در تسهیل امور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: گمرکات بانک کشاورزی، مجموعه اقتصاد و دارایی، حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی بیان داشت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح وزارت‌خانه‌های مختلف شده اما مجلس شورای اسلامی همچنان گلایه خود را از کندی کار در برخی موارد اعلام کرده است.

حسن‌پور تصریح کرد: وضعیت معیشتی مردم در سطح مطلوبی قرار ندارد و برای رفع مشکلات کارگران و مردم باید به تولید به عنوان یک اصل توجه داشته باشیم.

پیشنهادات مجلس به دولت در توسعه صادرات

وی با اشاره به پیشنهادات مجلس شورای اسلامی به دولت افزود: هیات‌های پارلمانی به کشورهای همسایه سفر کنند و دیپلماسی اقتصادی دولت باید فعال‌تر از گذشته عمل کند.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در گذشته مصوباتی در خصوص وجود معاون اقتصادی در وزارت امور خارجه داشتیم که انتظار داریم در این معاونت به‌گونه‌ای عمل شود که تمامی سفارت‌خانه های ما رویکردشان را عوض کنند و به ‌دنبال بازارهای جدید با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور باشیم که این امر از خواسته‌های اصلی و در دستور کار مجلس شورای اسلامی است.

وی گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی در وزارت خانه‌ها است و دولت در بحث اقدام شجاعانه مجموعه کشتیرانی و وزارت دفاع در حفاظت از نفت‌کش‌های ما به ونزوئلا ثابت کردند که توان حضور در دورترین نقاط دنیا را داریم اما باید از فرصت‌ها استفاده مطلوب‌تری ببریم.

حسن‌پور اظهار داشت: ثابت کردیم که در طول هشت سال دفاع مقدس در بسیاری از موارد که انسجام داشتیم، تهدید را تبدیل به فرصت کردیم و در این راستا باید رویکرد بومی‌سازی داشته باشیم.

همفکری دولت و مجلس در رفع کسری بودجه ۹۹گره گشاست

وی همچنین با اشاره به شرایط جهانی و کسری بودجه دولت گفت: در نطق خود در مجلس هم اعلام کردم که بودجه سال ۹۹ باید کالبدشکافی شود و آن را با شرایط امروز جامعه تطبیق دهیم.

 حسن‌پور افزود: کالبدشکافی بودجه نیازمند درخواست دولت به کمیسیون بودجه و مجلس شورای اسلامی است و با همفکری با دولت و سازمان برنامه و بودجه به راهکاری برای کسری بودجه دولت می‌رسیم.

وی اظهار داشت: بخشی از کسری بودجه با تغییر قیمت دلار و صرفه‌جویی بنزین به‌علت تغییر وضعیت حمل و نقل کشور جبران می‌شود.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از مسوولان دولتی طی هفته‌های گذشته به‌صورت مرتب دعوت کرده و تمامی راهکارها لازم برای دور زدن تحریم‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی 

وی با تاکید بر اینکه وضعیت کشاورزی و معادن کشور بسیار مناسب است گفت: استان کرمان ۱۰۰ هزار تن پسته آماده صادرات دارد و دولت باید در مسائل اقتصادی با دنیا و کشورهای همسایه فعال‌تر عمل کند.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال در این استان ۲۰۰ هزار تن پسته تولید شود و در پسته و خرما می‌توانیم ارزآوری بسیار مطلوبی داشته باشیم.

وی افزود: همه کشور ظرفیت خوبی دارد و رفع مسائل و مشکلات صادرات وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولت است که بخشی از نیاز کشور را با صادرات غیرنفتی جبران کنیم.

عناوین برگزیده