تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۶۰۷
کد خبر: ۱۱۵۸۶۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با همراهی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و مدیر کل بنیاد مسکن استان از مناطق زلزله زده ترکمانچای؛

افتتاح واحد مسکونی بازسازی شده/بازدید از ایستگاه راه آهن ترکمانچای و پل روگذر شهر میانه

می متالز - حمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با همراهی محمدرضا مشایخی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه و باباپور مدیرکل بنیاد مسکن با حضور در بخش زلزله زده ترکمانچای از روستاهای کلهر، ورزقان، ورنکش و دستجرد از نحوه ساخت و بازسازی مساکن زلزله زده این روستاها و پروژه های عمرانی ایستگاه راه آن ترکمانچای و پل روگذر شهر میانه بازدید نمودند.
افتتاح واحد مسکونی بازسازی شده/بازدید از ایستگاه راه آهن ترکمانچای و پل روگذر شهر میانه

به گزارش می متالز، مرجع اخبار شهرستان میانه، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه با قدردانی از عنایات و زحمات معاون عمرانی استاندار و مدیر کل بنیاد مسکن استان و عوامل ستاد بازسازی مناطق زلزله زده در دو بخش ترکمانچای و کندوان، ۱۵ روستای این دو بخش را نیازمند اجرای طرح بهسازی معابر عنوان نموده و خواستار دستور تسریع روند اجرایی این طرح ها شدند.

همچنین محمدرضا مشایخی خواستار تعیین تکلیف سریع اماکن دامی در مناطق زلزله زده و اعزام ماشین آلات بیشتر برای مساعدت به جابه جایی مصالح و تعیین وتکلیف افراد فاقد زمین در روستاها شدند.

وی در ادامه مساکن روستای خناوند واقع در بخش کندوان را به علت واقع شدن در مخزن سد بسیار آسیب پذیر برشمرد و اضافه کرد:  مساکن این روستا نیازمند جابجایی است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان نیز با بیان اینکه در شهرستان میانه ۲۰۰۰ واحد مسکن روستایی نیازمند بازسازی هستند از تعیین تکلیف تعمیرات ۳۵۰۰ واحدی در این مناطق خبر داد.

باباپور به اخذ و پرداخت مبالغ بلاعوض ۴۶۰ میلیون ریالی در مرحله اول به مردم اشاره کرده گفت:  پیگیر اخذ مبالغ بلاعوض مرحله دوم هستیم که در مجموع ۱ میلیارد ریال به خسارت دیدگان به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

در این بازدیدیک واحدمسکونی بازسازی شده ازمحل تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به صورت نمونه در روستای دستجرد افتتاح شد.

از ستاد بازسازی ترکمانچای مستقر در روستای صومعه علیا نیز بازدید بعمل آمد.

عناوین برگزیده