تاریخ: ۱۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۵۸۶۹

اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به راه‌آهن سراسری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

می متالز - معاون استاندار قم با اشاره به اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری گفت: با توجه به ملی شدن ضوابط بودجه اعتبارات راه‌آهن، برای این اتصال نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم به راه‌آهن سراسری ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش می متالز، محسن بهشتی امروز در جلسه امضای تفاهم‌نامه پروژه‌های جهش تولید در استان و امضای تفاهم‌نامه طرح 1000 واحدی مسکن محرومین که با حضور معاون رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد مسکن کشور، معاون استاندار، مسوولان استانی و حضور ویدئو کنفرانسی استاندار قم انجام شد، با بیان اتمام پروژه‌های عمرانی استان در سه بازه زمانی اظهار داشت: بخشی از این پروژه‌ها در هفته دولت و دهه مبارک فجر امسال به پایان رسیده و افتتاح خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم ادامه داد: همچنین سعی بر این است تا به پروژه‌هایی که تا پایان دولت تدبیر وامید به بهره‌برداری نمی‌رسد سرعت بخشیده و مشکلات آن‌ها را برطرف کنیم تا در اسرع وقت به اتمام برسند.

وی با اشاره به مشکلات شرکت شهرک‌های صنعتی در حوزه برق و گاز گفت: برای برطرف شدن این مشکلات نیازمند اعتبارات ملی و استانی هستیم تا در موعد مقرر و تا پایان سال جاری پروژه‌های این بخش را به اتمام برسانیم.

بهشتی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث کمربندی جدید قم گفت: کلنگ زنی این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی به طول 110 کیلومتر و با اعتبار 2500 میلیارد تومان و با مشارکت 70 درصدی بخش خصوصی چند هفته گذشته انجام شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم چهار خطه شدن جاده قدیم قم- تهران را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: انجام این کار هم در حوزه تهران و هم حوزه قم باقی‌مانده و باید 25 میلیارد تومان اعتبار به استان قم و همین میزان به حوزه تهران اختصاص یابد تا این پروژه به اتمام برسد.

به گفته بهشتی مبالغ تخصیص داده‌شده به برخی پروژه‌های قدیمی کم بوده و عاملی برای نیمه‌تمام ماندن این پروژه‌ها است که ازجمله آن‌ها پروژه قم- جعفریه و ساوه بوده که مشمول مرور زمان شده که امیدواریم با اعتبارات تخصیص‌یافته و پیش‌بینی‌های انجام‌شده این پروژه به زودی به اتمام برسد.

وی اتصال چشمه‌های بار به ریل سراسری را موردتوجه قرار داد و گفت: اتصال شهرک صنعتی شکوهیه، پهنه صنعتی نیزار و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری ازجمله برنامه‌های اقتصاد مقاومتی استان هستند که با اتصال آن‌ها به ریل سراسری می‌توان در توسعه و آبادانی مؤثر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری عنوان کرد: با توجه به ملی شدن ضوابط بودجه اعتبارات راه‌آهن، برای این اتصال نیازمند 70 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

بهشتی به مشکلات استان در بخش تصفیه‌خانه اشاره و تصریح کرد: در اوج مصرف آب تصفیه‌شده 4 مترمکعب در ثانیه است که عمدتاً باید از چاه‌های استان تأمین شود، درنتیجه در صورت به اتمام رسیدن تصفیه‌خانه جدید قم که حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد مشکلات استان در زمان پیک مصرف برطرف خواهد شد.

عناوین برگزیده